Ok, vad är det för fjantar på stan som beter sig som idioter?

Såg häromdagen vid 16 tiden påväg från jobb en röd 450(?) honda(?) cross körandes från väla hållet förbi tippen och vidare mot dalhem, stan. Killen var av utländskt ursprung, utan hjälm. Han körde ganska lugnt men lyckades ändå köra mot rött vid dom två ljusena jag såg honom.

Samma dag bara minuter efteråt kom det en äldre retta med varken fram eller bakljus vid Bårslöv, även dessa killarna var av utländskt ursprung och killen som satt bakpå hade tappat sin hjälm. Han som körde var också väldigt gasglad.

Vet inte om det ger något men lika bra att skriva!

Var det inte en cross eller off-road som blev stulen utanför Landskrona i maj/juni?

Kunde inte hitta tråden nu.

Var det inte en cross eller off-road som blev stulen utanför Landskrona i maj/juni?

Kunde inte hitta tråden nu.

Det var väl en 690 smc va? Dvs motard. Det försvann även en gasgas 450(?) runt samma tidpunkt. Även det cross/motard. Gasgasen har lite rött i sina originalkåpor, ganska lik hondorna.

Vet precis vilka du pratar om, de brukar träffas vid gröningen. Några rettor, en ninja och en sucka vad jag minns... Har också reagerat på att de kör som idioter och gärna endast iförda jeans, hoodie och gympadojjor. Har sett dem dra förbi Tivoli många gånger. Förstår inte vitsen med att köra i stan? Sporthoj ska man köra i härliga kurvor på landsväg ju :tungan

Har jag redan gjort era bönder. Så nu heter det istället begravningsavgift och jag tänker inte bli begravd utav svenska kyrkans församlingar.....

Hur tänker du nu lilleman?

1. Ska vi helt enkelt lita på att alla som säger att dom inte ska begravas i kyrkans regi står för sitt ord?
2. När dom som lovat att själva stå för sin begravning börjar dö, och inte alls står för sin begravning, ska vi då som betalar begravningsavgift betala för dom som fuskat sig ur det, likt TV-avgiften?
Eller ska vi kasta dom på soptippen bara? :)

Sossejävel. :FU

Last edited:
Verkar inte så med tanke på svaren i tråden.

Sen tror jag att den typen av personer alltid kommer att ställa till förtret för andra människor, ibland genom att köra hoj genom stan som idioter, ibland genom att lysa med laser på räddningstjänsten och ibland genom att tända eld på parkerade bilar.
Grön laser skall man lysa på Kustbevakningen med, då kanske de vaknar upp ur sin dvala :tungan :krama
Gällande trådens innehåll. Vilka förlorare... attention whores.

Hur tänker du nu lilleman?

1. Ska vi helt enkelt lita på att alla som säger att dom inte ska begravas i kyrkans regi står för sitt ord?
2. När dom som lovat att själva stå för sin begravning börjar dö, och inte alls står för sin begravning, ska vi då som betalar begravningsavgift betala för dom som fuskat sig ur det, likt TV-avgiften?
Eller ska vi kasta dom på soptippen bara? :)

Sossejävel. :FU

Har redan skrivit i mitt testamente vad som ska ske, och det är långt utanför kyrkans konster samt näras deg :-) TV-Avgift har jag aldrig betalt. Kul att du också ville kramas :-)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti