OK ta bort kedjeskydd på R6 07?

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Ort
som en kung
Hoj
R6-07
tänkte ta bort skyddet som sitter ovanför kedjan
på min r6-07 vet någon om de är ok enligt reglerna?
 
Det är ok. Om du menar det som sitter fram vid utgående eller kedjeskyddet.

Däremot är det smart att bygga något som skyddar motorn vid ev. kedjebrott..

/ Jens
 
ja det är ju de som sitter för fram drevet å sen den som går
hela vägen bak på ovansidan om kedjan
det samlas ju bara en massa guuuu där som jag inte vill ha


Jag börja skruva ihop den igår å det blir en del saker när man
ska börja borrra å dona med fot pinnar å styrdämpare å sen måste jag börja bygga släpet så man kan sova i det

så det känns att man har en del för sej
 
Det är ok. Om du menar det som sitter fram vid utgående eller kedjeskyddet.

Däremot är det smart att bygga något som skyddar motorn vid ev. kedjebrott..

/ Jens

Å fan! Vet att 2006 var jag tvungen att skruva dit det! Det över framdrevet alltså. Men reglerna har kanske ändrats....
 
Å fan! Vet att 2006 var jag tvungen att skruva dit det! Det över framdrevet alltså. Men reglerna har kanske ändrats....

Vill minnas att detta bubblade upp på SM premiären Anderstorp förra året.
Reglementet i år säger,

15.J: Bakskärm och kedjeskydd som är inkorporerat med varandra får modifieras för att ge plats för större bakdrev. Bakskärm och framskärm får höjas för att ge plats åt däckvärmare.

34: Kåpan över framdrev får modifieras eller demonteras för att underlätta drevbyte. Sprängskydd för kedjan får monteras.

Men som Söderen skriver, fundera på var skiten landar om du tar bort sprängskydd mm. , fast det beror ju på hur ofta du tänker smörja kedjan :rolleyes:

/Nitrous
 
Vill minnas att detta bubblade upp på SM premiären Anderstorp förra året.
Reglementet i år säger,

15.J: Bakskärm och kedjeskydd som är inkorporerat med varandra får modifieras för att ge plats för större bakdrev. Bakskärm och framskärm får höjas för att ge plats åt däckvärmare.

34: Kåpan över framdrev får modifieras eller demonteras för att underlätta drevbyte. Sprängskydd för kedjan får monteras.

Men som Söderen skriver, fundera på var skiten landar om du tar bort sprängskydd mm. , fast det beror ju på hur ofta du tänker smörja kedjan :rolleyes:

/Nitrous

Ja, då ser reglementet lite annorlunda ut nu än för några år sedan. Minns det var ett himla spring efter kedjeskydd på Åsen för några år sedan.
Men nu har jag vant mig vid att skruva av och på det; det är inte ofta man byter framdrev och dessutom skulle jag ALDRIG förlåta mig om kedjan gjorde ett varv runt framdrevet, och slog hål i blocket och det kunnat förhindras av ett sprängskydd
 
Å fan! Vet att 2006 var jag tvungen att skruva dit det! Det över framdrevet alltså. Men reglerna har kanske ändrats....

Du är inne på rookie-delen av forumet nu. I rookie har dom inte Superstockreglerna att följa.
 
Men Moss ska väl köra R600? Om jag inte läste fel i svemo protokoll i höstas så :confused:

/Nitrous

Du missade nog min poäng där?

Det kvittar om Mozz körde WSBK, MotoGP, F1, hade Gekås- eller Björn Borg-kallingar eller som nu i detta fallet körde Superstock 600 året 2006. Dom reglerna han hade där då gäller inte i Rookie 2010 och gällde inte 2006 heller.

Kedjeskyddet ska vara på enligt reglerna i STK600 för att hojen ska se ut i som en std-hoj.

Det skulle bli lika fel om någon rookie frågar om man behöver en "båt" under motorn och jag svarar att det behövs inte för att jag kör i 250R.
 
Back
Top