OK Q8 SBK Racing 20liter - Mjölby

Hild

Rookie
Gick med
19 Mar 2009
Ort
Mjölby
Hoj
Kawasaki zx-6r -99
OK Q8 SBK Racing 20liter - Linköping

Hej,

Uppdatering av tråden.
Möjligt pris för OK Q8 SBK Racing 15w-50 från linköping 64,56kr per liter vid köp av 20 liter. (1291kr)

Tel linköping: 013-233770.

För denna vecka lägger de beställningen ikväll och oljan är hemma på tisdag.
Normalt beställer dem onsdagkvällar och får det på tisdagar.

Specifikation
Säkerhetsblad


Gammalt trådinnehåll:
Hej på er! :tummenupp

För er som är intresserade och bor i Mjölbytrakterna eller häromkring så har jag fixat med en OK Q8 mack så vi kan beställa SBK Racing 15w-50 20 liter för 90kr litern.

Normalt beställer dem torsdagar och har det hemma till tisdagen.

Om det är andra som också är intresserade av detta så hör av er!

Specifikation
Säkerhetsblad
 
Last edited:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Men 20 liter Q8 sbk racing kostar ju bara ca 1300:- (1292:) sist jag köpte vilket var för några veckor sedan.
Då gick jag bara rakt in och sa att jag ville ha 20 liter utan någon prutning och fick den då för rekommenderat utpris vilket var 1292:-, vilket blir ett literpris på ca 65:-.

Dom kanske har höjt priset dom senaste veckorna?
 

Hild

Rookie
Gick med
19 Mar 2009
Ort
Mjölby
Hoj
Kawasaki zx-6r -99
Men 20 liter Q8 sbk racing kostar ju bara ca 1300:- (1292:) sist jag köpte vilket var för några veckor sedan.
Då gick jag bara rakt in och sa att jag ville ha 20 liter utan någon prutning och fick den då för rekommenderat utpris vilket var 1292:-, vilket blir ett literpris på ca 65:-.

Dom kanske har höjt priset dom senaste veckorna?


Det var knepigt, jag har kollat med ett par mackar, kanske har de höjt eller så ockrar dem... Men har för mig att 1 liters kostade 169kr :näsblod
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Det var knepigt, jag har kollat med ett par mackar, kanske har de höjt eller så ockrar dem... Men har för mig att 1 liters kostade 169kr :näsblod

Om du bara köper deras 1 liters förpackning så kostar den 169:-. Men om man köper 20 litersdunken så är det mycket billigare. Dom flesta jag har hört har fått betala runt 1300:- för 20 litersdunken.
Om det är pris på 1 litersförpackningarna du fått så är det ju billigt.
 

Hild

Rookie
Gick med
19 Mar 2009
Ort
Mjölby
Hoj
Kawasaki zx-6r -99
Precis, en liters kostade 169kr (ocker enligt mig).
Jag ringde och efterfrågade pris på 20 liters och fick offert på 90kr litern (1800kr). Jag har tidigare också läst om priser runt 1300kr, men antog att samtliga OKQ8 mackar kör någorlunda samma riktlinjer för olje och bensinpriser. Dock kan det vara att de saltar i ett så litet samhälle. Har kollat med Linköping nu också.
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Precis, en liters kostade 169kr (ocker enligt mig).
Jag ringde och efterfrågade pris på 20 liters och fick offert på 90kr litern (1800kr). Jag har tidigare också läst om priser runt 1300kr, men antog att samtliga OKQ8 mackar kör någorlunda samma riktlinjer för olje och bensinpriser. Dock kan det vara att de saltar i ett så litet samhälle. Har kollat med Linköping nu också.

Så kanske det kan vara. Var det samma pris i Linköping?
Jag köpte i Helsingborg.
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Kolla på Swedool köpte 20 liter där för 52 kr/liter det var för två år sedan men priset bör ju inte ha ökat så mycket.
 

Hild

Rookie
Gick med
19 Mar 2009
Ort
Mjölby
Hoj
Kawasaki zx-6r -99
Swedol kunde inte ta hem den längre... Rollers landar ju på 1500kr + 350kr frakt 1850 = mer än 90kr litern.

Jag fick ett pris på 64,56kr litern nu från Linköping :) Så dags att uppdatera tråden!

Och tack för alla snabba kommentarer som fick ner priset haha :)
 
Last edited:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Swedol kunde inte ta hem den längre... Rollers landar ju på 1500kr + 350kr frakt 1850 = mer än 90kr litern.

Jag fick ett pris på 64,56kr litern nu från Linköping :) Så dags att uppdatera tråden!

Och tack för alla snabba kommentarer som fick ner priset haha :)

Rätt ska va rätt :tummenupp
Vill ju inte se någon bli lurad...
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Varför krångla till det? Biltemas säljer sin helsyntet för 75:-/L.
Visserligen blir priset för 20L 1500:-, men den har faktiskt en högre klassning än OK/Q8-Oljan också. Och hur ofta behöver man 20L?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Varför krångla till det? Biltemas säljer sin helsyntet för 75:-/L.
Visserligen blir priset för 20L 1500:-, men den har faktiskt en högre klassning än OK/Q8-Oljan också. Och hur ofta behöver man 20L?

Jag förbrukar mer än 20L om året....

Sen är API klassningen bara bullshit när det gäller olja vi åker på. Detta då den primära faktorn vi är intresserade av nämligen filmbärighet och där har kraven inte blivit hårdare sedan API SG. Efter det är det anpassning till förlängda bytesintervall och miljövänlighet något vi är måttligt intresserade av.
 

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Örebro
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Trevligt att du kollat lite priser! :Bugar

Har bara 3-4 liter kvar från senaste köpet så det är dags att investera i nytt. Köpte från Roller senast eftersom OKQ8 inte tog hem 20L-dunk då. Kul att dom "bättrat sig" :yoparty
 

tommi

Guest
Vilka jäkla cp mackar ni verkar ha i området! 20 liters dunken kostar ca 1300 ut till kund allt annat är eget påslag som inte är sanktionerat av q8 oljor den är bara för att macken vill ha mer pengar men deras avans på priset är redan med på 1300:- så det är rent ocker att ta mer betalt :fakta
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top