OK/Q8 Racing motorolja

walle58

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000F
Hallå på er alla!!!

Tänkte kolla om det är någon som har kört på OK/Q8 Racing olja. Om det är något att slå i hojen till våren(när den nu behagar dyka upp :( ) Slå gärna in en kommentar i forumet.

/Walle

Last edited:
walle58 skrev:
Hallå på er alla!!!

Tänkte kolla om det är någon som har kört på OK/Q8 Racing olja. Om det är något att slå i hojen till våren(när den nu behagar dyka upp :( ) Slå gärna in en kommentar i forumet.

/Walle
Du har inte läst nån av oljetrådarna va?

Svar på dina frågor är: Ja, har använt den. Det står en halvfull 20-litersdunk i garaget faktiskt tillsammans med 2 hojar som huserar resten. Ja, du kan gott hälla den i hojen.

amullo skrev:
Jag antar att du menar OKQ8´s Superbike olja 15-50W helsyntet.

Jag kör duccen på den och den funkar kanon.

japp, även jag använder den. Kan varmt rekomenderas!

walle58 skrev:
Hallå på er alla!!!

/Walle

Yepp, förra säsongen körde jag med Q8 SBK Racing i min gamla gsxr750 -00, i sambons gsxr600 -98 och i min WR400 -99. Slitaget på kammar osv ser kanonbra ut (dvs syns inte). Jag slog nyligen i den även i min zx10r -04 inför 2006. Känns stabilt.

/Stefan M

Har oxå åkt på den de sista åren o har inte märkt ngt slitage över det vanliga , högre oljeförbrukning eller några andra konstigheter. O med tanke på ett literpris på under 60 kr , så kan man inte klaga...:-). Köp inte på 4L-dunk... Köp på 20L dunk istället. Grannen köpte häromdagen o betalade 1025:-. Rätt ok.......

Folkezx9r skrev:
Har oxå åkt på den de sista åren o har inte märkt ngt slitage över det vanliga , högre oljeförbrukning eller några andra konstigheter. O med tanke på ett literpris på under 60 kr , så kan man inte klaga...:-). Köp inte på 4L-dunk... Köp på 20L dunk istället. Grannen köpte häromdagen o betalade 1025:-. Rätt ok.......
Var hittar man 20L-dunkar? Finns de på vanliga OKQ8-mackar? Jag har aldrig sett sådana storlekar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman