OK, Många kör KTM... Men vilken? Å varför?

Vilken modell???

• Antal röstningar
    0
300EXC. En 2taktare som nästan känns 4takt. Men man slipper allt mek. Inga oljefilter, bara ut med oljan i med ny. Byter kolv en gång om året och luftfilter när det är smutsigt.

Nja jag får väl skriva nåt med. Är inne på min 4:e KTM av LC4 familjen och är fortfarande nöjd. Visst skulle man vara sugen på att testa att äga en Husaberg men känner fortfarande att KTM ger mig så pass stort förtroende för deras motorer att jag stannar kvar ett tag till med dem

EXC 350sxs för att den är mkt lätt och rapp i motorn och har fint drag över hela registret, den bästa enduro hojen jusst p.g.a att den är så lätt och rapp i vändningarna :)

525sx för att jag vill vara värst :Bugar

525 EXC Racing -04 för den går mycket mjukare i motorn och är defenitivt lättare än min förra KTM som var en 625 SXC -03, speciellt i skogen!

KTM 950sm För att det var den ballaste tvinnen som finns med en vettig försäkring. Inga arga vibrationer och massor med effekt. Okej den är ingen lättviktare, men det spelar ingen roll. Faaaaaaaaan vad den går. Man garvar hela tiden :D

625 sxc för det är den bästa allroundhojen. Funkar som enduro även om man får svettas. Kanonbra vinterhoj som startar med elstart även om det är -15. Bra som grushoj där det finns driv upp till ohälsosamma hastigheter och funkar på motardbanan, man kan aldrig klaga på för lite effekt utan det är tekniken det handlar om. Sen kan jag åka till jobbet året om utan att behöva stå i trista bilköer. Barnen åker bakpå till skolan och trivs, framförallt på vintern :yoparty . Har även tourat med den och efter 5 mil känns rumpan knas men efter 15 har man vant sig. SXC:banana

FS650E en blå/gul en (som en ktm fast bättre, typ)
samma familj iaf...

Four Stroke Force :nicka

525 exc, Har provat de flesta motarder och just 525exc är den enda som fick mig att bli sugen på att byta bort min xr650 pga vikten, kände att jag hade gjort mitt med längre åkturer och ville ha något rejsigt som gör att man håller sig i stan och på bana/is.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT