OK, Många kör KTM... Men vilken? Å varför?

Vilken modell???

• Antal röstningar
    0

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Har jag missat nån modell så får ja be om ursäkt hehe

Pollen är öppen!

Last edited:
Alternativ "Annan": En f.d. 620SC Enduro -01. Ombyggd till 658cc och motard...

Perfekt allroundhoj från början, men så blev jag banåknings-biten och trimning m.m. tog ut sin rätt :3freak

Överst på listan....yes!
Vann vinner jag? :D
Kör 125 exc för att prova nått annat än storstånkor ett tag, himla kul på crossbanan men lite mer svårt att ha snurr på i skogen.

sirSmokealot skrev:
660 SMC för att jag inte vill gå ifrån konceptet : en cylinder+hög effekt+låg vikt= :yoparty

540 SMR av samma anledning :tungan

660 smc för: Jag inte vågade köpa en husaberg 650... och för att jag hatar att ligga o skruva med nya motorcyklar...de SKA bara funka hela tiden även om de misshandlas varje dag o gå bana en gång i veckan...

525 sx för: Att jag var trött på min gamla YZ400 som var sliten överallt,
man blir aldrig mätt på den, bara lika förvånad varje gång man drar rullen i botten!

Jag blir mer och mer sugen på en KTM och min nästa motard kommer sannolikt vara en KTM 525smr, men förhoppningsvis något vässat typ 540. Gillar husan riktigt mycket och det tar aldrig slut på effekt men jag tycker ktm'n känns smidigare för just mig och sen har den kicken på rätt sida :)

625 smc 05:a för att jag e för lat för att kicka..:-)
enda anledningen faktiskt till att jag inte valde en 660:-)

660 såklart ! Varför ??... Det är flest 6(sex):or i den ! :tuttar . O sen vibrerar den så härligt såklart !!! Är man sen van o ha ngt kraftfullt mellan stortårna , så nöjer man sig inte med ngt mindre... :censored

Last edited:
KTM 660 därför att det är den hojen som passar mina behov bäst. Relativt hållbar, bra med effekt, går att köra bana med utan att göra bort sig samtidigt som jag kan åka på 20-milasvängar om jag känner för det.

Dessutom bor jag bara nån kilometer från Lelles, inte fel att ha Ragnar nära till hands om något strular....

125exc:

för det är den bästa motarden som man får lov att köra på a1-kort.

Testade brorsans Husa 650 motard i höstas. Blev såld direkt!:yoparty
Men valde KTM660 så jag kan ta den till jobbet emellanåt och posa :hihi

SVooSh skrev:
...Men valde KTM660 så jag kan ta den till jobbet emellanåt och posa :hihi
Hur ska du kunna posa med en 660? Det finns ingen som helst ens teoretisk möjlighet att man kan posa med en 660 så... :va :hihi
---

En 125a såklart(lite svårt att ha nån annan hoj när man har a1)....enda vettiga motståndaren i 125-klassen är ju GasGas, men det finns inte så många åf för gasgas. Och så är det lätt och relativt billigt att få tag på delar, många åf osv för ktm. Och så finns det en en massa extra saker såsom powerparts, powerwear mm. till dom oranga skönheterna :banana !

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...