Ok killar o tjejer

Talpai

Back to basic
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 625
Nu ska sanningen fram.I går den 21/5 tog farbror blå
mitt körkort.Ni tror väll inte jag skulle lämna gatsvängen :rock
Blir troligen av med kortet i 2 mån.
Så ha de skoj o kör allt va de går. :squid

Jag kan köra din hoj därbak! :crash

Du skulle gazzat ifrån bylingen ju, skit i om tanten ramlar av! Du fixar en ny snabbare än kvickt, det har du ju visat förut. :p

Talpai skrev:
Har ingen sorg.Synd bara att spättan satt där bak annars hadde jag Gazzat ifrån :notme

Då du skyller det hela på henne, trodde jag inte dig, TallePajjen :eek:

Nu kan du :öl utan att behöva tänka på att komma hem igen :D

Fröken P. Ositiv

Ps! Hör av dig om du vill ha fler fördelar med av att vara av med kortet: Jag kan rabbla MÅNGA sådana efter viss erfarenhet...:p

Åsa skrev:

Ps! Hör av dig om du vill ha fler fördelar med av att vara av med kortet: Jag kan rabbla MÅNGA sådana efter viss erfarenhet...:p

Dem vill jag gärna höra. :p

Bra att känna till om fabbo blå är stygg. :)

:D

Talpai skrev:

Fick du böter också din luspudel???

:o ...jag gick på den! :skrämd
Faen vet vilket är värst - såld hoj eller sålt kort :(
Kan du inte få arbetsgivaren å tota ihop något om KK-behov i tjänsten?

Hoppas det löser sig med nåt intyg eller nåt... dryga böter oxå eller? :zpy

Tänkte oxå på det.. hur löser du det med jobbet???

JAg kan köra runt dig.. :)

saxat från samma ....

"Vad händer om jag inte erkänner och godkänner polisens bötesföreläggande direkt vid ingripandet?

Ingenting. Är man det minsta osäker är det alltid bättre att inte godkänna direkt på platsen. Ett polisingripande är för de flesta mycket omtumlande och skrämmande. Det finns många exempel på människor som varit övertygade om att de inte har gjort något fel, men ändå godkänt bötesföreläggandet bara för att polismannen "hotat" med att ärendet annars skulle gå till tingsrätten, eller liknande. Det går alltid att godkänna ett bötesföreläggande i efterhand om man inte vill att saken ska prövas i tingsrätten. Har man däremot skrivit under föreläggande är det mycket svårt att få rätt eftersom det inte finns någon ordinär möjlighet att överklaga godkända böter. Istället får man använda sig av resnings- och besvärsinstituten.

Är man å andra sidan själv medveten om att man gjort fel och tycker att det inte finns några tveksamheter, kan det kanske vara skönt att ha saken utagerad och slippa "bruna kuvert" med delgivningar. Samtidigt bör man vara medveten om att det vid vissa typer av trafikbrott omedelbart, sedan föreläggandet godkänts, sker en underrättelse till körkortsmyndigheten.

Det finns poliser som "hotar" med att ärendet går till åklagare och domstol om man inte genast, på plats, skriver under bötesföreläggandet. Agerandet kan t.ex. bero på att polismannen tycker det är besvärligt att skriva en rapport, med en lång berättelse om händelsen, jämfört med att kryssa i en ruta på bötesföreläggandet. Det kan också vara så att polismannen är tveksam till om åklagaren eller domstolen kommer att anse att bevisningen räcker för ett åtal respektive fällande dom, varför polismannen föredrar att själv få både "åtala" och "döma".

Att påverka en trafikant i syfte att få denne att godkänna ett bötesföreläggande kallas bland en del poliser för att "sälja ordningsbot". Förfarandet är självfallet inte tillåtet. Förhoppningsvis förekommer det inte heller... "

Talpai skrev:
Har ingen sorg.Synd bara att spättan satt där bak annars hadde jag Gazzat ifrån :notme

Måste först säga att jag beklagar sorgen.

Och ja du skulle gjort som jag gjorde.

Låg o krysssade i 130-150,körde först om en volvo sedan en passat då ökade jag väl farten lite till. När jag körtom passaten såg jag att volvon också körde om passaten och sen blinkade det disco där bak. Då blev det en snabb ekvation: R1+nytankad vs. volvo =Hej då,vi ses. Så det blev fullt gas hem.

Jag kan ju säga att jag slipper gärna göra om det.Föratt det var inget att trakta efter.

Så jag kn säga på rak arm att nägon "Ghost Rider"blir det inte av mig

Ola, du vet väl att man aldrig ska köra raka vägen hem, har dom sett nummerplåten är det första stället dom kör till när dom tappat bort dig..

Du hade väl tur denna gången.. :tummenupp

/KetogaN

Talpai skrev:

Du var ju inte ensam gick det lika jävligt för "den andre"?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman