Ok - Jag har Ghostat!

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Dr.Bike

Guest
Ghostade min gamla lilla C: till en ny disk, satte om den till master och alles soll friedchen und fröjdchen vara...
Men så är inte fallet, Datorn gnäller vid bootning, börjar ladda windows (XP) men när xp-loggan visas och progressindikatorn under precist börjat bläddra så...bryter den ner och börjar om med biosdravlet...

Vad göra?

Dr.Bike skrev:
Ghostade min gamla lilla C: till en ny disk, satte om den till master och alles soll friedchen und fröjdchen vara...
Men så är inte fallet, Datorn gnäller vid bootning, börjar ladda windows (XP) men när xp-loggan visas och progressindikatorn under precist börjat bläddra så...bryter den ner och börjar om med biosdravlet...

Vad göra?

har gjort samma när ja bytte moderkort.. bara satte in den gamla HDDn.. men de fünkade inte.. så en ominstallation e nog en bra utväg

heimdal skrev:
har gjort samma när ja bytte moderkort.. bara satte in den gamla HDDn.. men de fünkade inte.. så en ominstallation e nog en bra utväg

:gnissla... det var inte vad jag hoppats på... den bootar ju "nästan" :lol

Nära skjuter ingen hare osv...

Ok! Får ta den skiten i morrn dårå...

Tänk att datorer är så d-vla dumma! F-n de ska vara GLADA att man ger dem lite ny HW!!
Det är hojar!! De kurrar och spinner fint då, men en dator... :huvet

Kopian och då framförallt drivrutinerna kräver att hårdvaran exakt motsvara den tidigare konfigurationen. Med lite tur så kan det fungera med byte av någon ”mindre” hårdvara men byter man t.ex. moderkort så slutar det oftast med att datorn hänger sig på grund av felaktiga drivrutiner.

En ny hårddisk brukar dock fungera, prova med att starta i ”felsäkert” läge så får datorn en möjlighet att rätta till problemet. Felsäkert läge kommer du till genom att trycka på F8 eller F5 när datorn startar (precis när Windows börjar ladda). Felet kan även bero på att cd:n har svårt att läsa skivan.

Dr.Bike skrev:
:gnissla... det var inte vad jag hoppats på... den bootar ju "nästan" :lol

Nära skjuter ingen hare osv...

Ok! Får ta den skiten i morrn dårå...

Tänk att datorer är så d-vla dumma! F-n de ska vara GLADA att man ger dem lite ny HW!!
Det är hojar!! De kurrar och spinner fint då, men en dator... :huvet

de e bara skit bakom tangentbordet som gör att de struewlar oftast.. :D
(egen erfarenhet) :hihi

min dator kom fram till "win XP loggan med dendär "progressbar" å då tvärdog den .. om den ens kom så långt..

men om du inte får de å funka kan du ju installera ett rent OP system på den nya HDD å sen sätta i gamla HDD å sen dra över de grejerna du ska spara

Dr.Bike skrev:

Vad göra?
stoppa in xp skivan och kör en repair.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!