Jag har en KeihinCVK40 vaacumförgasare med ett sprucket membran.
Membranet sitter på en "trottellyft" vilket gör att membranet kostar 1200:- att köpa som originaldel från Kawasaki.
Nu är det så att själva membranet inte alls sitter fast, så man borde kunna hitta just denna del som borde kosta betydligt mycket mindre än 1200:- vilket är en smärre förmögenhet för en sån liten gummiballong som det ju är.
<Det svarta gummit är det som är paj, och dom vill att man ska köpa hela aluminiumshofräsen som den sitter "fast" på>
Just CVK40 sitter på många harley-hojar också, kan det vara så att det finns bättre kunnande hos dessa killar? Att deras återförsäljare låter mig hämta hem endast membranet? För det är helt åt helvete att behöva punga ut med mer än h'lften av vad en NY förgasare kostar, och då får man tillochmed en snäppet häftigare förgasare...
Snälla hjälp mig!
Är det inte så att man kan "trimma" (förändra motorkaraktär) genom att byta membranet mot en tjockare eller tunnare variant? Isåfall måste det ju gå att bara löpa gummit, för visst fan måste det finnas som "piratdel"!!! I princip skulle säkert ett membran från en gammal membranförsedd förgasare från tex saab 99 göra jobbet, eller hur! Och en sån går på runt hundringen, om ens så mycket...
Jag vet att jag frågat samma fråga förut, men fick inget konkret svar...
Sitter du på information som gör att jag lyckas hitta rätt får du gärna en slant för besväret, sitter du på en förgasare till rätt pris blir jag lika glad...
Tack på förhand!!
Zana

Membranet sitter på en "trottellyft" vilket gör att membranet kostar 1200:- att köpa som originaldel från Kawasaki.


Nu är det så att själva membranet inte alls sitter fast, så man borde kunna hitta just denna del som borde kosta betydligt mycket mindre än 1200:- vilket är en smärre förmögenhet för en sån liten gummiballong som det ju är.


<Det svarta gummit är det som är paj, och dom vill att man ska köpa hela aluminiumshofräsen som den sitter "fast" på>



Just CVK40 sitter på många harley-hojar också, kan det vara så att det finns bättre kunnande hos dessa killar? Att deras återförsäljare låter mig hämta hem endast membranet? För det är helt åt helvete att behöva punga ut med mer än h'lften av vad en NY förgasare kostar, och då får man tillochmed en snäppet häftigare förgasare...
Snälla hjälp mig!
Är det inte så att man kan "trimma" (förändra motorkaraktär) genom att byta membranet mot en tjockare eller tunnare variant? Isåfall måste det ju gå att bara löpa gummit, för visst fan måste det finnas som "piratdel"!!! I princip skulle säkert ett membran från en gammal membranförsedd förgasare från tex saab 99 göra jobbet, eller hur! Och en sån går på runt hundringen, om ens så mycket...
Jag vet att jag frågat samma fråga förut, men fick inget konkret svar...
Sitter du på information som gör att jag lyckas hitta rätt får du gärna en slant för besväret, sitter du på en förgasare till rätt pris blir jag lika glad...
Tack på förhand!!
Zana