Ok gubbar, nu behöver jag riktiga råd!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag har en KeihinCVK40 vaacumförgasare med ett sprucket membran.
cvkparts.jpg

Membranet sitter på en "trottellyft" vilket gör att membranet kostar 1200:- att köpa som originaldel från Kawasaki. :huvet :huvet

Nu är det så att själva membranet inte alls sitter fast, så man borde kunna hitta just denna del som borde kosta betydligt mycket mindre än 1200:- vilket är en smärre förmögenhet för en sån liten gummiballong som det ju är. :huvet :huvet

<Det svarta gummit är det som är paj, och dom vill att man ska köpa hela aluminiumshofräsen som den sitter "fast" på> :huvet :huvet
diaphragmdrl.jpg

Just CVK40 sitter på många harley-hojar också, kan det vara så att det finns bättre kunnande hos dessa killar? Att deras återförsäljare låter mig hämta hem endast membranet? För det är helt åt helvete att behöva punga ut med mer än h'lften av vad en NY förgasare kostar, och då får man tillochmed en snäppet häftigare förgasare...

Snälla hjälp mig!

Är det inte så att man kan "trimma" (förändra motorkaraktär) genom att byta membranet mot en tjockare eller tunnare variant? Isåfall måste det ju gå att bara löpa gummit, för visst fan måste det finnas som "piratdel"!!! I princip skulle säkert ett membran från en gammal membranförsedd förgasare från tex saab 99 göra jobbet, eller hur! Och en sån går på runt hundringen, om ens så mycket...

Jag vet att jag frågat samma fråga förut, men fick inget konkret svar...

Sitter du på information som gör att jag lyckas hitta rätt får du gärna en slant för besväret, sitter du på en förgasare till rätt pris blir jag lika glad...

Tack på förhand!!

Zana

Det kanske finns nån hemsida som man kan slå på art.nr. och få fram pris? Fel forum, jag vet.. Men jag har paaaaaaniiiiiiiiiiik!!

Nån som vet nåt harleyfantastforum? Kanske läderhoj.com... ;)

Jag hadde en kompis som sköt sitt turbo membran på en saab 99. Han kapa till cykelslang, funka kanon. Det finns firmor som säljer "gummi mattor" till packningar och liknade. Kolla med dom om dom har. Sen är det ju bara mäta upp tjockleken och beställa 10x10 cm

Den där trotteln och membranet ser precis ut som på CVK34, om du tar reda vilka förgasare som har lika så får du mer att välja mellan om du ska leta på skrotar etc.

Zana skrev:
Nr 51
carb.jpg

Partnumber 27585-88 (HARLEYDAVIDSON)
gå in på hd-butiken i årsta o fråga.Tony kan säkert fixa det.Om det verkligen e samma förknasare.Motospeed i v-ås e ett annat tips,dom har h-d oxå.

ktmjacke skrev:
gå in på hd-butiken i årsta o fråga.Tony kan säkert fixa det.Om det verkligen e samma förknasare.Motospeed i v-ås e ett annat tips,dom har h-d oxå.

Det ska jag göra....
:tummenupp

Och skroten ska jag fråga....

Men cykelslang, hmmmm..... Måste testa det!!

Nästan alla harleys har samma förgasare, zz-r1200 har samma, vulcan 1500 har samma osv... Så det finns massa att välja på.......

Tack för svaren! Dom värmer!! :tummenupp

Zana skrev:
Det ska jag göra....
:tummenupp

Och skroten ska jag fråga....

Men cykelslang, hmmmm..... Måste testa det!!

Nästan alla harleys har samma förgasare, zz-r1200 har samma, vulcan 1500 har samma osv... Så det finns massa att välja på.......

Tack för svaren! Dom värmer!! :tummenupp
skroten tror jag tyvärr inte så mycket på,tror inte dom skrotar en gasare för att sälja ett membran för en femtiolapp.Bikeline är ett annat tips.

Bike line har samma "vacumkolv som du beskriver,dom vill ha 810 kr för den,partnr 44-248.i princip varenda del finns att köpa lös förutom just membranet.Jag lagade ett membran på en volvo med en cykellapp en gång,men det e en kortvarig lösning då limmet gör membranet lite stelt just där,sen spricker det igen utanför.

Kom o tänka på alviks mc i s-vall.Ring 060 557075 o fråga peter eller nån av grabbarna om det finns löst membran o köpa,han om nån vet.Kan t.o.m hända att han har en skrotgasare då han har mycket försäkringsjobb.

Jacke, du är bäst!

Imorgon blir det operation rundringning...!!

Jag har limmat membranet med liquisole, det sitter som berget, men jag mitt dumma nöt la på för mycket så membranet blev alldeles stelt... Tror inte det kan fungera någe bra, och jag vill absolut inte sälja nåt som inte fungerar perfekt...

- Tack än en gång!

UrbanTiger skrev:
Ajdå, du skulle provat vanligt Cyanolit/superlim istället. Tvättat med aceton, en droppe och sen hade du klarat säkert två säsonger med det. Limmade drivaxelbäljen på Audin med det i somras när besiktningsgubbarna gjorde ett hål på ena sidan. Kommer byta dom på båda sidor när det blir minst 18 grader varmt ute.

Nu när skadan är skedd så kanse du kan slipa bort överflödet med en Dremel eller liknande högvarvig maskin. Använd roterande trumma isåfall och var nätt på handen så du bara slipar i Liquisole -joxet.

Ska försöka det också, men det sitter som f-n!!!!

Det är typ så hårt/elastiskt så det går knappt att skära i limmet med ett nytt rakblad... :(

Men det ska nog gå bra... =)

Hittade en svensk sida med denna pryl för 763kr, och en i usa som tar $45+frakt...

Ska man våga sig på amerika?

Ähh, imorgon åker jag till HD och frågar..........

Godnattt

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back