Ok, det är snart sommar igen..2007 snack:

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Vad har ni för planer? Några som lämnar gatan för att åka bana? eller tvärtom? eller har ni ngt udda bygge på g?

Jag tänkte åka mer bana, men jag ska nog reka lite bland sveriges banor innan det blir tävlande, typ r1000. så ännu en säsong gata, men mer bana typ.

så.. Var köper man turbo-grejer? vilka firmor ha färdiga kit å till vilka priser? kan man chaka nåt postorder-kit från staterna till lägre pris? Jag kan inte svetsa rostfritt, men jag kan dra åt slangklämmor...

Ös på :)

Det börjar dra ihop sig!

Sen tänkte jag föreslå en sak. SH borde dra in lite reklampengar, kan inte en liten del av det, i kombinaion med dessa sponsorer och att "de som ställer upp" - styr upp en bandag / tävling på någon av landets banor? Kval, deltävlingar, finalrace å hela kittet över en helg??? Med vissa restriktioner, att man har en licens och banhoj förstås.

Vore inte det ngt kul?

Det är ju så segregerat annars.. Kanske man tom kan utveckla det till team, norr, öst, sud å väst ..gör upp på bana, vilka som är kungar av 2-hjul?

Lite funderingar bara :P

Lite O/T, men sommaren känns jävligt långt bort just nu... :( Vaknar och tittar ut genom fönstret, SNÖ! Usch nu vill jag till varmare breddgrader, och helst ta med hojen oxå...

Lite O/T, men sommaren känns jävligt långt bort just nu... :( Vaknar och tittar ut genom fönstret, SNÖ! Usch nu vill jag till varmare breddgrader, och helst ta med hojen oxå...

Kanske va just det järnmicke menade med att börja disskutionen om hojsäsongen 2007 redan nu så vi kan, för tillfället, glömma den årstid som är nu.

Jag HOPPAS på att kunna köra mer bana detta året.
Jag HOPPAS på att kunna styla min RF lite detta året

men det som jag framförallt har i tankarna är:

Att som fotograf följa ett RR team i sin SM-satsning samt ett ERF team....men det hänger på hur min ekonomi ser ut då.
Annars är ett mål att få besöka lite olika banor (runt om i Sverige) och fota er/oss hojåkare.
Fast det är fortfarande ekonomin som styr allt resande.

så.. Var köper man turbo-grejer? vilka firmor ha färdiga kit å till vilka priser? kan man chaka nåt postorder-kit från staterna till lägre pris? Jag kan inte svetsa rostfritt, men jag kan dra åt slangklämmor...

Du borde väl veta om:

http://www.mc-xpress.com/

Färdiga kit men det kostar ju!!!

Tiden har gått jättesnabbt för mig TILLS jag verkligen har bestämt mig för att köpa mig en sprojlans hoj. Nu känns det som att allting står stilla och det är år efter år som kommer att ta innan hojköpet blir av... fy fan.

Men det ska bli lattjo i sommar iaf!

Ska ta kortet i vår..första hojen är inköpt och kläder fixas på lördag om en vecka..sen är det bara och vänta på sin första hoj säsong :tummenupp

/Martin

Vad har ni för planer? Några som lämnar gatan för att åka bana? eller tvärtom? eller har ni ngt udda bygge på g?

Jag tänkte åka mer bana, men jag ska nog reka lite bland sveriges banor innan det blir tävlande, typ r1000. så ännu en säsong gata, men mer bana typ.

Ös på :)

Det börjar dra ihop sig!

Sen tänkte jag föreslå en sak. SH borde dra in lite reklampengar, kan inte en liten del av det, i kombinaion med dessa sponsorer och att "de som ställer upp" - styr upp en bandag / tävling på någon av landets banor? Kval, deltävlingar, finalrace å hela kittet över en helg??? Med vissa restriktioner, att man har en licens och banhoj förstås.

Vore inte det ngt kul?

Det är ju så segregerat annars.. Kanske man tom kan utveckla det till team, norr, öst, sud å väst ..gör upp på bana, vilka som är kungar av 2-hjul?

Allt är nästan klart med hojen för nästa säsong......lr inte
Däck skall inhandlas (kanske hos rollers)
Miniblinkare
Styrändar
Kanske andra fotpinnar

Det som är klart är i alla fall det dyraste.
PC´3a usb och bänkningen

Har en känsla av att det blir mycket bana i sommar och så resan till ringen.
Mycket hoj blir det i af. Abstinensen ligger på topp nu.
Ikväll dämpar vi den med alkohol.........patetiskt. I know:näsblod

Vad har ni för planer? Några som lämnar gatan för att åka bana? eller tvärtom?

Vore inte det ngt kul?

Ska forsoka kora mer bana:tummenupp
Ska aven forsoka bli av med kawan i swea for att skaffa storre cc!

Det dar med bandag for SHare ar ju en javligt rolig id'e, bara att den bandagen kommer vara sa uberfull pa minimaltid, chansen att du och jag Mike HINNER skriva in oss ar typ minimal?

Klart man längtar... Torråker nästan varje kväll..... Ska bli mer cruising samt prova på lite banor. För att inte glömma Mälaren runt........
Hörööörrrsss

Ska ta kortet i vår..första hojen är inköpt och kläder fixas på lördag om en vecka..sen är det bara och vänta på sin första hoj säsong :tummenupp

/Martin
gör inte som jag bara... jag tog hojen till körskolan :rolleyes: :rofl nåja, kunde gått sämre än va det gjorde.

Börja komma igång med lite ombygge nu så kan vänta några veckor :)
Sen i sommar blir det lära sig köra på riktigt efter bara kunnat köra 2 veckor i höst efter kortet var fixat :)

Skall försöka hålla kvar kortet den här sommaren så ja kan köra någonting alls :gnissla
Sen ska ja prova på lite bana, har verkligen ingen sporthoj men kan vara kul o testa ändå...

För hojen har jag tusentals ideer om hur jag skulle kunna förbättra den men att förverkliga dem blir svårare, både tid o pengar är en bristvara då man är i det militära :huvet

Kommer inte att hända så mkt på min tror jag. Har en bil med trasig växellåda också. Jag VET att det är roligare med hoj, men man måste ha ngt vettigt att frakta röven i när det regnar också...

Får väl förhoppningsvis nöja mig med lite småsaker som nytt kåpglas, nytt bakdäck, nytt drivpaket och en service såklart.

Är sugen på att prova på bana, men är nog för feg...:näsblod

Börja komma igång med lite ombygge nu så kan vänta några veckor :)
Sen i sommar blir det lära sig köra på riktigt efter bara kunnat köra 2 veckor i höst efter kortet var fixat :)

Ååååååå, snacka om att du måste ha haft abstinens när det var dags att ställa in hojen!? :pannkyss :)

/Anders

Ååååååå, snacka om att du måste ha haft abstinens när det var dags att ställa in hojen!? :pannkyss :)

/Anders

Ja det var bland det värre, gick bra första månaden men nu börjar det bli outhärdligt :huvet

Men jag vet vad som väntar så får överleve en dag itaget.

Vad har ni för planer?

Vore inte det ngt kul?

Planer? Att tävla hela Rookie 600 säsongen :) , 100% slutåkt på gata nu.

SH-tävling är nog svårare, nu vill jag inte låta pessimistisk men vill man tävla så finns det utmärkta anordnade tävlingar på banor runt hela sverige. Alla medlemmar har ju olika hojar med olika Cc , cylindrar m.m. så för att det ska bli en kul nivå så måste det klassindelas och då är man på samma nivå som "riktiga" tävlingar. Vad är då skillnaden?
Halva Sporthoj är ju ändå på en SM tävling eller t.ex. Bikeweek så dra dit och ha kul tycker jag :tummenupp

/Nitrous

Jag håller på att bygga om min R1 -98 så den får seatpipes.. har sista svetsningen kvar sen är det bara nya baklampa och drivaket som ska byta med..

Ser väldigt bra ut och ett fin fint ljud..

Annars blir det väl det vanliga... köra alla dagar i veckan och njuta av naturen :näsblod

Jag håller på att bygga om min R1 -98 så den får seatpipes.. har sista svetsningen kvar sen är det bara nya baklampa och drivaket som ska byta med..

Ser väldigt bra ut och ett fin fint ljud..

Annars blir det väl det vanliga... köra alla dagar i veckan och njuta av naturen :näsblod

Ska bli kul o se sen på våra Vilsekörningar! :D :tummenupp

Mindre gata, mer lera :) nu när man är med offroad, har dock noll abstinens, då jag kör varje dag nästan även nu.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back