Okändaenheter vid ny grafikdrivrutin???

ski_extreme

Hojlös
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Inte nu :-(
Tja

Har ett problem....

När jag installerar nya drivrutiner till mitt grafikkort (ATI RADONE 9600, 256MB)

Så får jag upp två stycken okändaenheter, som windows inte kan identifiera. Det går ju att ta bort dessa i enhetshanterarn, men nästa gång jag startar datorn så hittar windows dom igen....

Vad kan jag göra åt detta, jag vet att jag kan avistallera drivrutinen men det vill jag inte då det är en del spel som inte fungerar så bra....

Hilfe... :confused:

ski_extreme skrev:
Tja

Har ett problem....

När jag installerar nya drivrutiner till mitt grafikkort (ATI RADONE 9600, 256MB)

Så får jag upp två stycken okändaenheter, som windows inte kan identifiera. Det går ju att ta bort dessa i enhetshanterarn, men nästa gång jag startar datorn så hittar windows dom igen....

Vad kan jag göra åt detta, jag vet att jag kan avistallera drivrutinen men det vill jag inte då det är en del spel som inte fungerar så bra....

Hilfe... :confused:

Vad är det för typ av enheter?

Hur gjorde du när du installerade dom nya drivisarna?

Man ska avinstallera dom gamla, kan finnas flera saker som ska bort i lägg till ta bort program, i ditt fall tror jag att det är "ATI kontrollpanel" och "ATI Display Driver"

Efter det startar du om, installerar dom nya och startar om igen, ställ sen in grafikinställningarna i avancerat på "bildskärm".
Kör först på Tillämpningsinställningar på både Antialiasing och Anisotropic filtering under bådee Direct 3D och OpenGL.
Du kan behöva stänga av bådde antialiasing och anisotropic filtering i spelet du ska köra med.

PollySmurf skrev:
Vad är det för typ av enheter?

Hur gjorde du när du installerade dom nya drivisarna?

Man ska avinstallera dom gamla, kan finnas flera saker som ska bort i lägg till ta bort program, i ditt fall tror jag att det är "ATI kontrollpanel" och "ATI Display Driver"
Enheterna är Okända alltså även typen....

MEn jag avistallerade inte ngt innan jag installera det nya, så jag får prova det när jag har tankat färdigt den nya drivaren...

Hoppas att det funkar..

Avinstallera allt med graffakortet att göra osså installerar du omega drivarna istället för ATI orginal finns på http://www.omegadrivers.net det är en liten mer förfinad version av ATI

R1 Uffe skrev:
Avinstallera allt med graffakortet att göra osså installerar du omega drivarna istället för ATI orginal finns på http://www.omegadrivers.net det är en liten mer förfinad version av ATI
Räcker det med att avistallera allt i kontrollpanelen samt enhetshanterarn eller måste jag in i registret å böka också som det står på omega forumet??

Jag avistallerade allt med ATI framför både i kontrollpanelen & enhetshanterar. Tog även bort ATI katalogerna på C:

Startar om datorn. Datorn hittar ATI RADOEN 9600 efter ett tag. Jag installerar Omega drivarna. startar om datorn. När windows laddat så kommer dom okända enheterna upp igen....... :( :confused: :(

Vad göra???????? blir så trött.

ski_extreme skrev:
Jag avistallerade allt med ATI framför både i kontrollpanelen & enhetshanterar. Tog även bort ATI katalogerna på C:

Startar om datorn. Datorn hittar ATI RADOEN 9600 efter ett tag. Jag installerar Omega drivarna. startar om datorn. När windows laddat så kommer dom okända enheterna upp igen....... :( :confused: :(

Vad göra???????? blir så trött.

FORMAT C: brukar lösa det mesta. Och att det är rekomenderat att installera om OS när man sätter dit ny hårdvara, eller så skriver dom då på de flesta dataforum.

Du kan ju kasta in nå trådar på dessa forum & fråga vad du kan göra

www.sweclockers.se
www.nordichardware.se

R1 Uffe skrev:
FORMAT C: brukar lösa det mesta. Och att det är rekomenderat att installera om OS när man sätter dit ny hårdvara, eller så skriver dom då på de flesta dataforum.

Du kan ju kasta in nå trådar på dessa forum & fråga vad du kan göra

www.sweclockers.se
www.nordichardware.se

Jag har inte satt i någon ny hårdvara, det kortet satt i från början.....

Jag har bara uppdaterat drivrutinen.

Formatera C: är inte aktuellt! ännu iallafall...

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back