OJOJOJ vilken smäll!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det var Joppes monumentala vurpa i Rookie 600 som präglade hemresan. Jag såg den inte, men när folk beskrev den för oss (och tävlingen avbröts) så var vi många som trodde att den fått sämsta möjliga förlopp. Stämningen i bussen var tryckt och det var många "Vad fan håller man på med"-tankar som präglade en ganska sömnlös natt.
När man då under måndagsförmiddagen fick indikationer att Joppe faktiskt klarat sig så blev man klart uppåt. Några telefonsamtal senare bekräftade att han "bara" brutit några (ganska många?) ben och då gick solen upp och man kunde börja glädjas åt att
Jag kört som en gud!!!

Lätt. Ok, lördagen var så där, med mycket "tänk om jag blir utkvalad!"-ångest (35! anmälda). Allt gick dock väl med stabila höga 10:or och en 29:e startposition. Jag var med! Skönt. För inget är självklart på Åsen, sveriges hemskaste bana. MASSOR med äckliga utgångar (depåkrök, esset, Ejes) och äckliga ingångar åxå (esset, ejes). Bajsbana helt enkelt!:gnissla

Sedan gick allt bara bättre och bättre! Ett stabilt race på lördagen med en 22:a plats som jag väl fick mest för att många vurpade. Mina primära duellanter Ove Zelin, Roger Jonsson och Eric Kostkevicius var lång före med stabila 9:or. Bra gjort. Men det var inte riktigt optimalt... Tänkte tanken "Jag klassar ner mig till Rookie, det här är för hetsigt för mig...."

Var dock nöjd, hade haft ett trevligt race och sov gott på natten. Vaknade på söndag och kande mig stark. Kvalade och kom riktigt nära niorna med 1.10,2. Fipplade i starten och kom iväg sådär. Roger alldeles framför och han gav fiiiiin draghjälp. Eric drog om men fick kraft och slog tillbaka!:tungan Yes! Jag är snygg!
Jag och Roger kommer långsamt ikapp ett 5-hojsgäng där Ove ligger och fightas. Att jaga är fint och att komma närmare ger kraft! Runt varv 12 var det riktigt fint och Ove avspisades och vi var i kontakt med förare framför. Och, jag tog in på ROGER!
Tyvärr lyckades jag inte hålla Andreas Wedell och Trym T Johanssen bakom mig och det gjorde att jag tappade mot Roger som snyggt höll undan in i mål. Bra gjort! Men vad gör man inte för att norrlänningarna ska ha något att glädjas åt under sin 290mila-hemresa!:tummenupp

10 varv under 1.10 med ett nytt snyggt PB på 1.09,6!!! Jag blir inte bara snyggare utan även snabbare!!!! Fy fan vad gôtt!!! Jag kanske struntar i att klassa ner mig, det här är ju skoj!!!:)

Skickar med en bild från depåkröken tagen från läktaren av Rogers mek. Finns det inte en antydan till burkning där???? Visst är det så!!! Vilken utveckling!!!:)

Bifogat

• GetAttachment2.jpg
    GetAttachment2.jpg
    48.3 KB · Visningar: 236
Last edited:
Det här är nog den bästa dagen i mitt liv (eller iaf under den här veckan), jag har blivit omnämnd med namn 5 gånger i roadracingikonen Mossbergs racerapport, det här är stort! :D :tummenupp

Det här är nog den bästa dagen i mitt liv (eller iaf under den här veckan), jag har blivit omnämnd med namn 5 gånger i roadracingikonen Mossbergs racerapport, det här är stort! :D :tummenupp

Det är du värd, du är ju snabb juh! Tom måste du vara GRYMT snabb, du var ju före mig!!!!!!!!:tummenupp
Detta kommer dock att ändras om två veckor på Knudan; MOzz före Roger.:fakta

Det var rackarns Mossbergh! 1.09,6? Då har du precis samma personbästa som både mig och Robban Augustsson på den banan. Den första kanske inte är någon bedrift men definitivt den andra :)

Det var rackarns Mossbergh! 1.09,6? Då har du precis samma personbästa som både mig och Robban Augustsson på den banan. Den första kanske inte är någon bedrift men definitivt den andra :)

Tack! :tummenuppVisst är det bra! :)Och varför har jag inte plockat fram den här talangen förr? Jag hade ju tagit EM-poäng både 2006 o 2007 med denna grymma fart. Jag kör ju med samma grejor!!!! Nästan iaf, två kilo större ljuddämpare nu....:)

Bra kört i helgen Mozz, man bör ha i åtanke att Mozz har fullt med ärr efter sina tidigare duster med Jorpes aka "Torpeden" men chicks digs scars eller nåt ju...

Bifogat

• test 118.jpg
    test 118.jpg
    217.5 KB · Visningar: 188
Det är du värd, du är ju snabb juh! Tom måste du vara GRYMT snabb, du var ju före mig!!!!!!!!:tummenupp
Detta kommer dock att ändras om två veckor på Knudan; MOzz före Roger.:fakta
Ahh, grymt och snabb i samma mening, mera mera...

Som det ser ut just nu så är du lång före mig på Knudan då jag inte ens är anmäld! Skulle jag nu anmäla mig vore det väl katten om du inte skulle vara före mig då det är tredje gången jag besöker banan. Du har väl till och med ett nytt fint personbästa på Knudan.

Ahh, grymt och snabb i samma mening, mera mera...

Som det ser ut just nu så är du lång före mig på Knudan då jag inte ens är anmäld! Skulle jag nu anmäla mig vore det väl katten om du inte skulle vara före mig då det är tredje gången jag besöker banan. Du har väl till och med ett nytt fint personbästa på Knudan.

Appappapp!!!! Inga undanflykter nu! Anmäl dig och tanka några kubik diesel så du klarar resan Lappträsk-Knudan tor!!! Det är väl bara sådär en 240 mil enkel resa. Ni samer tycker väl sådana distanser är nästgårds!

Kom igen nu!!!:tummenupp

Ojojoj... Vettu, jag minns på Åsen då de va EM vettu, då gick det undan, vettu. Nu hade Slopez, Igur o han den trevlige Holländaren på Triumph fått smaka :arsele om de bara varit där, men det vågade de såklart inte...

Snyggt

Back