Ojojoj. Vilken racerhjälte!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det var ju ett sant nöje att öppna lokaltidningen på måndagen! Vem får halva uppslaget? Igen? Yours truly såklart! Mitt på uppslaget kasar Mozz och hoj runt på banan! Och i artikeln redogörs i detalj (ja nästan iaf) för hur Mozz KRASCHAR!!!, kommer upp, SPRINGER till läkaren, får ett ok, SPRINGER till depån där FMK:s eminenta bärgarteam fått in den ärrade springaren, heroisk snabbreparation (lite spark, lite ryck, lite tejp) och rätt ut till omstarten!
Som han sedan tog! Och sedan rutinerat bevakade en tredjeplats med en hoj som var sned och hela tiden ville åka in på innerplan! Och på framsidan står rubriken "Mossberg inte mossig!" (Fyndigt!:huvet)

Och att efter det komma till jobbet och se ut som djävulen själv förstärkte bara intrycket av en som är tuffare än TUFF!!!:)

Annars då? Jodå, hade ett trevligt 50-årskalas i depån där det langades ut 200 portioner kladdkaka med grädde. Svensk racingelit är något svårflörtad, och hade lite svårt att komma; det blev kladdkaka över! Presenter fick jag med, se bara på den fina ny-nupna kolven från Nordgrenracing! Bara den värd alla ansträngningar! :yoparty

Och så två pokaler! Fint. Inga nya pb dock... men klarade mig utan blessyrer från ett framhjulssläpp i högfartarn! Så helgen får väl betraktas som ok trots allt; två vurpor och två pokaler! Inte vanligt för Mozz!:)

Bifogat

• skanna0006.jpg
    skanna0006.jpg
    214.6 KB · Visningar: 378
  • IMG_8794.JPG
    IMG_8794.JPG
    72.7 KB · Visningar: 315
  • IMG_9127.JPG
    IMG_9127.JPG
    84.2 KB · Visningar: 430
  • IMG_9145.JPG
    IMG_9145.JPG
    137.8 KB · Visningar: 407
  • IMG_9154.JPG
    IMG_9154.JPG
    77.5 KB · Visningar: 499
  • IMG_8791.JPG
    IMG_8791.JPG
    115.2 KB · Visningar: 426
  • IMG_8861.JPG
    IMG_8861.JPG
    116.6 KB · Visningar: 299
  • IMG_9159.jpg
    IMG_9159.jpg
    235.1 KB · Visningar: 384
Last edited:
Du är grym på att fixa publicitet till sporten!

Vad har du gjort med ögonen, ser förjäkligt ut. "Mozzberg ser rött"

Ja jag förstår om dom tog dig för djävulen själv med dom ögonen! xD
Dock en härlig prestation! :tummenupp

Edit: Härligt skrivet!:D

(Kladdkaka ska vara hembakade med mycket kakao!;))

Du är grym på att fixa publicitet till sporten!

Vad har du gjort med ögonen, ser förjäkligt ut. "Mozzberg ser rött"

Man kan tydligen få sådana ögon när man spänner musklerna i kroppen hårt samtidigt som man får sig en rökare. Blodtrycket höjs momentant så högt att de små kärlen i ögonen brister.Och en rökare fick jag efter lördagsträningen och framhjulssläpp i högfartarn.:)

Trippelgrattis då!

Men en fråga kvarstår, vart fick dom den nupna kolven ifrån?
Är inte tvåtaktare pålitligheten själv?

..
Men en fråga kvarstår, vart fick dom den nupna kolven ifrån?
Är inte tvåtaktare pålitligheten själv?

Den kommer från att ha blivit tvingad att laborera med helt fel typ av ljuddämpare för att få ner ljudet. Kostar att leka utvecklingstekniker..
Men som Mozz själv säger så har allt en historia. Även en nupen kôlv. Han fick en del historia av oss för att han själv är med och skriver historia!

Tack til Mozz för all kladdkaka! Helt perfekt depåboxgranne!! :tummenupp

Last edited:
Du plockar ju pokaler i R600 lika lätt som att stjäla godis från små barn, nu blir du väl förflyttad till SST600 igen :yoparty

Grattis som fan i dubbel bemärkelse iaf :födelseda:klappar:tummenupp

Man kan tydligen få sådana ögon när man spänner musklerna i kroppen hårt samtidigt som man får sig en rökare. Blodtrycket höjs momentant så högt att de små kärlen i ögonen brister.Och en rökare fick jag efter lördagsträningen och framhjulssläpp i högfartarn.:)

Hur ligger du till i Hallands Nyheter? Du borde ha lika många artiklar som Rheinfeldt, Sahlin, Falkengren mm

Snyggt... Men vilka ögon. Så läskigt :näsblod

Jag satt jämte killen från Hn, och har samma bilder. Jag tipsa om dej och han hade ögonen på dej. De var här egentligen för att bevaka nån/nått annat.

Så du får bjussa på tårta nån annan gång ;-)

Ps, du ser ut som de gjorde i den gamla serien V

Kram gubben och grattis.

Grattis igen Mozz, gillar skarp hur du tejpa ihop bakkåpan tejpa fast siffrorna och slutligen tejpa fast tejpen :)

Jag satt jämte killen från Hn, och har samma bilder. Jag tipsa om dej och han hade ögonen på dej. De var här egentligen för att bevaka nån/nått annat.

Så du får bjussa på tårta nån annan gång ;-)

Ps, du ser ut som de gjorde i den gamla serien V

Kram gubben och grattis.

Och så var Mozz där och stal showen! Igen!!! Vad gör man inte för lite press!!!:)

Skämt åsido, hur såg man ut i "den gamla serien V"?:va

Och tack!:tummenupp
Du får tårta när du vill!!!

Men satan Mozz, så du ser ut! Ser lite småjobbigt ut om inte annat för oss på utsidan! :D

Grattis då både till den aktningsvärda åldern och pokalerna/bedriften på banan! Vinnarskalle kallas det! :tummenupp

Mvh!
// Niklas

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma