Ojojoj, en gammal C-64 goding :)

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Haha, är det någon som inte har lirat det här gamla Bruce Lee spelet till C-64:an.. i sånna falla har ni missat något!

Bruce Lee

Fy fan vad coolt! Jäklar vad man blir sentimental... Kommer ihåg att jag satt en hel jul med Goonies och vad hette det - International Karate? Man kunde ju knappast drömma om att spelen skulle se ut som idag på den tiden.

Whua!
Det är ett antal timmar man har suttit med det spelet!
Snacka om nostalgi!

:bow :bow :bow

Gudars...inte utan att man fick gåshud...detta lirade man så man kunde det i sömnen... :bow

det där varvade man ju några ggr.
roligt var ju att man kunde spela 2 sammtidigt, en fick vara den där gröna gubben, fast då fick man börja om på varje ny skärm lee tog sig in på.
Jag hade det på orginalspel tom på band, tog 20 minuter att ladda in, men det väntade man gärna på den tiden, nu skriker man ju rakt ut om inget har hänt inom 5 sekunder:-))

faaan va grymmmt...

ingen som vet fler heta länkar med "riktig" c-64 musik????

Alltså inte massa guror å grejer?? :rolleyes:

Gummi skrev:
Haha, är det någon som inte har lirat det här gamla Bruce Lee spelet till C-64:an.. i sånna falla har ni missat något!

Bruce Lee

HÖHÖ!!! :rock

Klockrent, det där spelet spenderade jag oräknerliga timmar framför! Dagens nostalgikvot uppfylld! :D

Körde spelet igår och det tog ju inga längre stunder att klara det!
Var det inte längre i orginal v. eller är det bara jag som har fått för mig det?

Det största nostalgispelet som finns är helt klar Last Ninja 2.

Jag har gått igenom det säkert över 150 ggr.

Ååå Last Ninja är ju så jäkla coolt!
Skall nog kolla om man inte kan få hem det och köra med emulator!

Jäklars vad jobbigt det är när man skall över bäcken på dom små stenarna på bana 2.
Ett antal gr som man har gått bet på det!

.

Bruce Lee var det spelet som spelades mest till C-64....Enda spelet jag spelat som e bättre är GTA III Vice city....För i det är mc körningen så jäkla fräckt!!!!!

MT skrev:
Ååå Last Ninja är ju så jäkla coolt!
Skall nog kolla om man inte kan få hem det och köra med emulator!

Jäklars vad jobbigt det är när man skall över bäcken på dom små stenarna på bana 2.
Ett antal gr som man har gått bet på det!

Var det inte en båt eller något sådant man skulle hoppa via??
Om vi menar samma ställe så har jag svurit rätt mycket där kan jag lova.

Hmm!
Nån båt kommer jag inte ihåg men det kan vara 3:an som jag tänker på med.
Det var en bäck med små små pyttestenar ocm man skulle hoppa över!
Där satt man med slicksticken och försökte att komma ihåg att knapp+vänster upp var lång volt, knapp+vänster ner kort och knapp+vänster var vanlig volt.
(Kommer inte ihåg om det var riktigt så men det var åt olika håll iaf)
Denna bäcken skall man över och innan man klarat banan skall man tillbaka över samma bäck.
Det var nått som man skulle gå och hämta på andra sidan.
Jävlars vad jag har svurit när man har plaskat i på tillbaka vägen och fick börja om från början igen!

Who dares wins, Yie ar Kung fu, Giana Sisters, Boulder Dash, Commando, Defender of the Crown...

MT skrev:
Hmm!
Där satt man med slicksticken och försökte att komma ihåg att knapp+vänster upp var lång volt, knapp+vänster ner kort och knapp+vänster var vanlig volt.
Denna bäcken skall man över och innan man klarat banan skall man tillbaka över samma bäck.
Jävlars vad jag har svurit när man har plaskat i på tillbaka vägen och fick börja om från början igen!

Det kan vara som du säger. Jag har för mig att banan utspelar sig i central park. Där du menar är det precis där man hittar kaststjärnorna i en blomsterkruka eller liknanade?? Efter man har hittat kaststjärnorna så springer man vänster och kommer fram till bäcken?
Det stället jag menade är precis i slutet på den banan har jag för mig och där hoppar man över bäcken uppåt i skärmen om du förstår vad jag menar.

MrGooFy skrev:

Det stället jag menade är precis i slutet på den banan har jag för mig och där hoppar man över bäcken uppåt i skärmen om du förstår vad jag menar.

:D :D :D
Undrar vad vuxna människor hade sagt för 20 år sedan om någon talat om att folk i framtiden skulle prata gamla "tv-spel" på sporthoj.com
Såå sjukt. :tummenupp

MT skrev:
Hmm!

det är Last ninja (1) du menar. Det klarade jag på bandare, att man orkade:-)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT