"Ojoj, man glömmer att man skriver på sporthoj.com ibland"

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
"Det är bara på sporthoj som nån skulle komma undan med ett sånt inlägg"
(Påhittat, men liknande har jag läst.)

Vad menar dom egentligen?
Är folk ovanligt otrevligt på det forumet, eller vadå?

Det handlar väl om översittarattityden som visar sig ibland. När man inte pallar ett par dryga svar så skriver man "Ojoj, man glömmer att man skriver på sporthoj.com ibland" och när nån skriver nåt extra drygt "Det är bara på sporthoj som nån skulle komma undan med ett sånt inlägg". Folk som skriver detta verkar dock inte ha vistats på några andra forum eller i verkliga livet särskilt mycket.

Bearing,

Jag kan inte svara för andra givetvis. Men själv drog jag till med ett sådant uttryck häromdagen då ett typiskt sporthoj.com-beteende sågs. Det har absolut ingenting med otrevlighet att göra från andra (möjligen att jag då sågs som ovanligt otrevlig - det får jag erkänna).

Ett "beteende" som ofta förekommer på sporthoj.com är att vissa griper saker ur luften och presenterar dem som fakta. Jag är säker på att det görs i all välmening - men det har många gånger resulterat i att jag inte förstår var de fått "faktan" ifrån och då sitter jag på google och letar efter information för att förstå. När man sedan har gnuggat skallen länge visar det sig att det bara var något taget ur luften men inte presenterats som att just vara något som är gripet ur luften. I det ögonblicket blir jag lite smått besviken.

Och eftersom att jag rätt ofta blir tveksam över "fakta" på områden där jag ändå själv har lite kunskap kan jag ju bara spekulera i hur många gånger jag fått fel "fakta" på områden där jag kan för lite för att bli misstänksam.

Jag vill återigen, för att verkligen undanröja alla tvivel, påpeka att det inte har att göra med att någon är otrevlig. Sporthoj.com är ett forum med trevliga medlemmar! :fakta

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg