Ojdå :-P [film]

Där anser jag att polisen är skylldig till olyckan, dum plasering, han ska stå så han syns före kurvan.....

Hur menar du nu? Om någon har parkerat vid vägkanten och en motorcyklist kommer åkande så är det automatiskt ägaren av det parkerade fordonet som är vållande.
Nu vet jag ju inte om det är så att det är mycket sand eller grus på asfalten eller om det av annan anledning är väldigt halt där men som jag ser det så är det ingen annan som kan vara orsak till vurpan än just motorcyklisten själv.
Nu gick det inte ens särskilt fort så jag tror faktiskt att det är så att han släpper gasen eller kanske till och med nyper frambromsen lite mitt i kurvan. typiskt förarmisstag från motorcyklistens sida alltså.

Hur menar du nu? Om någon har parkerat vid vägkanten och en motorcyklist kommer åkande så är det automatiskt ägaren av det parkerade fordonet som är vållande.
***massa text***

Jag menar att han har parkerat på ett skymt ställe så att han medvetet inte ska synas för mc-föraren och att då mc:n blir överraskad och "skrämd" vilket kan göra att mc:n slog av på gasen och då for om kull, förmodligen är det ett ställe där hojar håller över gällande hastighetstillåtelse och för att få ner farten så har polis parkerat efter vägen, och enl. mitt tycke så är det inte den optimala platsen han valt.

Det är min tanke, inte säkert att det är rätt, men det är vad jag tycker..

Föraren är ju helt kass.
När han såg Polisen skulle han naturligtvis dragit gasen i botten och highsidat sig ur kurvan istället.

Så hade i alla fall en riktig sporthoj.com medlem gjort. Detta hade givetvis också varit polisens fel.

Jag menar att han har parkerat på ett skymt ställe så att han medvetet inte ska synas för mc-föraren och att då mc:n blir överraskad och "skrämd" vilket kan göra att mc:n slog av på gasen och då for om kull, förmodligen är det ett ställe där hojar håller över gällande hastighetstillåtelse och för att få ner farten så har polis parkerat efter vägen, och enl. mitt tycke så är det inte den optimala platsen han valt.

Det är min tanke, inte säkert att det är rätt, men det är vad jag tycker..

Visst kan jag hålla med om att om man ska stanna någonstans så är det väl inte precis där polisen står. Men samtidigt så kan man nog inte lägga skulden för vurpan på någon annan än MC-föraren då ingen del av polisbilen är ute på vägbanan.
Dessutom ser det ju ut som att dom enda ställen man kan stanna utan att stå i vägbanan är just i kurvor som den där.

Så visst är väl polisen lite opraktiskt placerad men jag tycker ändå att om man kör omkull bara för att det står ett fordon parkerat bredvd vägen så har man hållt en fart som är liiite över sin förarskicklighet. Och med tanke på den ganska läga farten så är jag inte helt säker på att det var det som hände här.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back