Ojämn tomgång Kawa gpz 600 r -85

Rogga E

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
Suzuki gsx750f -00
Hej

har en Kawa som går perfekt på alla sätt o vis med tanke på ålder o 7500 mil på mätaren men tomgången vandrar en del tycker jag, kan vara allt ifrån ca 700 rpm - 2000 rpm i vissa fall. Övrigt när man drar på så hänger den med helt ok men tomgången skulle jag vilja kunna få jämnare, någon som har något tips jag kan kolla på?

MVH

Roger

bumpar denna.. då jag oxå undar samma...
Har precis gjort ventilinställning och synkat förgasaran så den går riktigt bra nu men har fortfarande ryckig tomgågn... har blåst rent förgasarna med trycklyft... enda som återstår är att kolla alla nålar o rengöra där oxå vilket jag inte gjorde när jag rengjorde sist??
Drar mig lite för det så undra om någon anna har någon bra ide =)

Kolla tändkablarna så att dom sitter ordenligt på plats hade samma hoj oxå 85:a med samma fel en tändhatt som inte satt på som den skulle

Hade liknande problem med min gpz, var bland annat gummilocken till vacum fuggarna som hade sprickor i membranet. Öppna locket på dem o kolla hur det ser ut.

Den är ganska tacksam o jobba på, hade gasarna av på min fler ggr än vad jag vill räkna till tyvär.....

tackar för tipsen... bytte en tändhatt som jag såg läckte gnistor till motorblocket... nu går den riktigt fint igen...

tackar för tipsen... bytte en tändhatt som jag såg läckte gnistor till motorblocket... nu går den riktigt fint igen...

har samma problem själv med, frågan är kan en tändhatt va dålig fast man inte får nån stöt när man tar i den, altså att en cylinder skulle kunna lägga av på låga varv ibland

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul