Ojämn på lågvarv

  • Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har precis köpt en GSXR 1100 -94, men tycker att den går lite hackigt på låga varv i stadskörning. Någon som känner till om det är ett vanligt problem på modellen?

Verkar också vara svårt att få ner tomgången under 1800 varv via justerskruvarna uppe vid styret, kan det vara vajern som är för kort?

Det sitter ett yoshimura 4-1 på den och den är ostrypt i övrigt.

MVH/Martin
 
Har du skruvat på tomgångsskruven som sitter under förgasarna?

Min är också lite orolig under 4000 rpm men det är antagligen
bara en inställningssak.
 
Sporthojjar är inga glidare...

Kolla gummina som ansluter förgasarna till cylindrarna- det kan finnas sprickor i dom vilket kan ge liknande symptom...
 
Tackar!

Har som sagt precis köpt den så jag hade inte ens hittat tomgångsskruven än... :).

Tror att gummit är rätt fräscht, men däremot saknas skruv till en av slangklämmorna vid luftintaget. Möjligt att det påverkar luftblandningen så den lättare "tomgångsblödrar" på låga varv.

/Martin
 
UltraMarine skrev:
Sporthojjar är inga glidare...

En helt igenom korrekt förklaring :crash


Tror att gummit är rätt fräscht, men däremot saknas skruv till en av slangklämmorna vid luftintaget. Möjligt att det påverkar luftblandningen så den lättare "tomgångsblödrar" på låga varv.

Kanske, men gummina tätar normalt rätt bra ändå mot
förgasarna. Bör dock åtgärdas.
 
Att kolla så förgasarna är synkade är inte heller helt fel om motorn är orolig på låga varv.
 
sno_pro skrev:
De där me synkning är nog bra men.. trottlarna ska ju ändå hissas i taket :rock

Så sant :). Har varit ute några vevor i dagarna och satt mina 160 hk på prov. Måste nog ändå bekanta mig lite mer med cykeln innan jag vågar ge mig i kast med förgasarna.

Det stod mellan den här och en fireblade, gjorde jag rätt val tycker ni? Vridet är underbart i GSXR:en, men jag saknar firebladens smidighet i stadskörning.

/Martin
 
Kolla också så att chock läget går till baka fullt utt 1800 rpm de måste nog låta söt när du lägger i ettan vid trafik ljusen.. ;)
 
berggren_martin skrev:


Det stod mellan den här och en fireblade, gjorde jag rätt val tycker ni? Vridet är underbart i GSXR:en, men jag saknar firebladens smidighet i stadskörning.

/Martin

Såklart du gjorde rätt val :tummenupp
Fireblade??? Va är det för nåt??? :D
 
Det var mer så att när jag köpte den häromdagen så satt vänstra kåpan en aning felmonterad så att tomgångsskruven blev dold bakom. Nu är den betydligt trevligare att köra, men den hackar fortfarande väl mkt under 3000 varv tycker jag. Pratade med en kille på stan som hade en kompis med samma problem. Kan det ha med 4-1-systemet att göra tror ni? För så känsliga ska väl inte förgasarna vara att de måste synkas vart femhundrade mil?

/Martin
 
gasolmannen skrev:
Såklart du gjorde rätt val :tummenupp
Fireblade??? Va är det för nåt??? :D

Nej hittills har den varit suverän, ligger stabilt som ett järnvägslok på krokiga landsvägar och acc:et heter duga.

Lite för stor svängradie för min smak, men det kanske är en vanesak. Sen tycker jag det är jobbigt att man måste vara så noga med på vilket underlag man sätter ner stödet på så att den inte ska tippa.

/Martin
 
Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back
Top