Hej!
Plockade isär hojen för att lacka ramen. Gjorde inget med motor och förgasare. Nu är den ihopsatt och problemet är följande.
Ligger jag på över 5000 varv på 6ans växel och slår av gasen för att sedan ge gas direkt efter så går motorvarvet upp först för att en halvsekund senare gå ner och sen upp som vanligt så länge jag ger gas. Dvs den ger en extra knyck innan den börjar acca jämt uppåt.
Den enda anledningen jag kan komma på är vajern till exupventilen. Inställninging för den blev kanske inte exakt som innan jag plockade ur motorn. Kan felinställd exup ventil göra att gasen blir ojämn?
Hoppas ni fattar.
Plockade isär hojen för att lacka ramen. Gjorde inget med motor och förgasare. Nu är den ihopsatt och problemet är följande.
Ligger jag på över 5000 varv på 6ans växel och slår av gasen för att sedan ge gas direkt efter så går motorvarvet upp först för att en halvsekund senare gå ner och sen upp som vanligt så länge jag ger gas. Dvs den ger en extra knyck innan den börjar acca jämt uppåt.
Den enda anledningen jag kan komma på är vajern till exupventilen. Inställninging för den blev kanske inte exakt som innan jag plockade ur motorn. Kan felinställd exup ventil göra att gasen blir ojämn?
Hoppas ni fattar.