LocDog
Kärlekspilot
Hejsan
Jag har ett par frågor ang. min ThunderAce.
Det är nämligen så att den går lite underligt ojämt i motorn.
Oftast när man vrider på rullen så finns effekt men i vissa fall så saknas den och hojen går ärligt talat skit.
Jag har ett problem med EXUP:en (den tickar & behövs smörjas) och undrar om det möjligtvis kan ha med den att göra. Alltså att den inte hänger med ordentligt när jag vill ge gas (öppnar inte spjället ordentligt).
Sist de hände så passerade jag en bilkö
och ställde mig längst fram och lagom då jag kommit först så blir det grönt....har 1:an redo och vill sätta fart på hojen men den vägrar....känns lite som om man får soppatorsk eller har en för hög växel. Kanske jag svarade lite på min fråga iom att den kanske inte får tillräckligt med soppa ibland...hmm skumt är det i alla fall.
För i övrigt går den utan problem och är pigg så det räcker....någon där ute som känner igen felet eller har några bra tips på en möjlig lösning?
Finns det något bra smörjmedel man kan skicka ned i tanken som smörjer upp?
Många tack på förhand!
Jag har ett par frågor ang. min ThunderAce.
Det är nämligen så att den går lite underligt ojämt i motorn.
Oftast när man vrider på rullen så finns effekt men i vissa fall så saknas den och hojen går ärligt talat skit.
Jag har ett problem med EXUP:en (den tickar & behövs smörjas) och undrar om det möjligtvis kan ha med den att göra. Alltså att den inte hänger med ordentligt när jag vill ge gas (öppnar inte spjället ordentligt).
Sist de hände så passerade jag en bilkö
och ställde mig längst fram och lagom då jag kommit först så blir det grönt....har 1:an redo och vill sätta fart på hojen men den vägrar....känns lite som om man får soppatorsk eller har en för hög växel. Kanske jag svarade lite på min fråga iom att den kanske inte får tillräckligt med soppa ibland...hmm skumt är det i alla fall.För i övrigt går den utan problem och är pigg så det räcker....någon där ute som känner igen felet eller har några bra tips på en möjlig lösning?
Finns det något bra smörjmedel man kan skicka ned i tanken som smörjer upp?
Många tack på förhand!