Ojämn gång ZX-10R

andersbrink skrev:
2460860 Tidiga ZX10 hade förgasare. Svårt att veta när inte årsmodell framgår.

Sant, my bad :).

The blade skrev:
2460864 Drivpaketet är slut. Byt!!
Mät kedjans spel, rulla fram hojen 2-3 meter. Mät spelet igen. Är spelet olika så byt paketet. Ojämt slitet drev eller länkar på kedjan. :tummenupp

Spelet på kedjan är precis som du säger ojämnt, även om det nu skulle vara nåt annat som knasar så skadar det knappast att byta drivpaketet, tack :tummenupp.

Idag var jag hos min lokala Kawadealer, dom tyckte det lät väldigt underligt att hojen skulle gå ojämnt vid konstant gas pga ett slitet drivpaket. Dom trodde väl det kunde vara nåt gasspjäll som inte riktigt ville vara med i matchen, felsökning och reparation var deras idé. Detta går ju på garantin så det är väl bara till att lämna in och vara glad :hihi. Drivpaketet ska även det bytas vid tillfälle såklart eftersom det är slut.

Så vad tror ni grabbarna på Kawa kommer hitta för fel? Gasspjäll eller något annat :)?

En liten undran eftersom det nu verkar vara gasspjället eller TPS:n som bråkar med mig. Borde inte en Powercommander och en bänkning lösa dessa problem? Eller måste man lämna in till Kawa för att fixa detta?

Känns ju lite som att man slår 2 flugor i 1 smäll om jag nu istället fixar en Powercommander och gör en ordentlig bänkning på det?

Vad tror ni?

majtii skrev:
2474120 Inte att rekomendera.

Misstänkte det, lät lite för bra för att vara sant. Det får bli vinterprojekt av det hela istället. Får iaf mitt nya drivpaket på Tisdag så får vi sen se om hojen går bättre efter det :).

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg