min hoj: zx-10r 2009
mina mods: racefit growler slip on, K&N luftfilter, borttagna "secondary butterflies", powercommander 5 (utan autotune) men med skräddarsydd mapp
mitt problem: Jag avslutade just en 200 milstripp till norra thailand och hojen kändes hur bra som helst hela resan. Även de 100 mil efter att jag lade ner den i diket lite mjukt.. (1200 mila-servicen gjordes dagarna innan resan dessutom - oljebyte, byte av oljefilter samt byte av tändstift)..
När jag kom tillbaka till bangkok åkte jag för att rengöra hojen innan jag drog ut och gasade vidare - allt kändes som vanligt och den gick mjukt o fint. På morgonen därpå skulle jag ut o åka och jag kände direkt att ngt var fel då jag åkte ur garaget.
Det kändes nästan som att jag bromsade lätt samtidigt som jag gasade (när jag bara gasade). Den gick hackigt och det kändes som att något gjorde motstånd när jag höll gasen jämn. Till en början betedde den sig bara underligt på varv upp till 4000 oavsett växel. Detta förändrades sakteliga och snart kändes motståndet som mest mellan 4000 och 5000 varv.
Jag åkte till kawasaki - de testkörde och pluggade in hojen till datorn. Sa att allt såg ut som det skulle och att jag skulle åka till min tunerkille som hade gjort min mapp. Han trodde inte att det var ngt fel med pc5:an och skickade i nollmappen för att testa. Då gick hojen knappt att köra alls dock.. hackningarna/motståndet startade redan vid 1000 varv. Jag lämnade min hoj hos honom för att klura ut ngt vettigt.
Mekanikerna på kawasaki är ytterst ovana med litercyklar och de har lika lite koll som de är ovana.. de vill skeppa hojen till japan och jag får betala detta själv eftersom garantin inte gäller pga mina mods..
Dagen efter tog jag bort pc5:an och testkörde lite.. det kändes bra först när hojen var kall, men så snart motorn blev varm började problemen igen.
Finns det ngn som haft ett liknande problem? Vad kan jag göra åt situationen? Var ska jag börja min felsökning?
hälsningar,
Johan
mina mods: racefit growler slip on, K&N luftfilter, borttagna "secondary butterflies", powercommander 5 (utan autotune) men med skräddarsydd mapp
mitt problem: Jag avslutade just en 200 milstripp till norra thailand och hojen kändes hur bra som helst hela resan. Även de 100 mil efter att jag lade ner den i diket lite mjukt.. (1200 mila-servicen gjordes dagarna innan resan dessutom - oljebyte, byte av oljefilter samt byte av tändstift)..
När jag kom tillbaka till bangkok åkte jag för att rengöra hojen innan jag drog ut och gasade vidare - allt kändes som vanligt och den gick mjukt o fint. På morgonen därpå skulle jag ut o åka och jag kände direkt att ngt var fel då jag åkte ur garaget.
Det kändes nästan som att jag bromsade lätt samtidigt som jag gasade (när jag bara gasade). Den gick hackigt och det kändes som att något gjorde motstånd när jag höll gasen jämn. Till en början betedde den sig bara underligt på varv upp till 4000 oavsett växel. Detta förändrades sakteliga och snart kändes motståndet som mest mellan 4000 och 5000 varv.
Jag åkte till kawasaki - de testkörde och pluggade in hojen till datorn. Sa att allt såg ut som det skulle och att jag skulle åka till min tunerkille som hade gjort min mapp. Han trodde inte att det var ngt fel med pc5:an och skickade i nollmappen för att testa. Då gick hojen knappt att köra alls dock.. hackningarna/motståndet startade redan vid 1000 varv. Jag lämnade min hoj hos honom för att klura ut ngt vettigt.
Mekanikerna på kawasaki är ytterst ovana med litercyklar och de har lika lite koll som de är ovana.. de vill skeppa hojen till japan och jag får betala detta själv eftersom garantin inte gäller pga mina mods..
Dagen efter tog jag bort pc5:an och testkörde lite.. det kändes bra först när hojen var kall, men så snart motorn blev varm började problemen igen.
Finns det ngn som haft ett liknande problem? Vad kan jag göra åt situationen? Var ska jag börja min felsökning?
hälsningar,
Johan