pg_ice
Ny medlem
Tjenare!
jag var tvungen att fråga om det här och se om nån vet om det är normalt eller inte
det skiljer ruskigt i hur hojen går berodende på vad det är för väder!
ena dan 20 plus grader och sol så kan den gå klockrent men den kan också börja smälla när man släpper gasen och motorbromsar,den är även orolig på låga varv och botten vridet tycks vara sämre och segare.
typ som i dag Moln och runt 15 grader så gick R1an hur bra som helst! jag vart förvånad..hehe
enormt klipp på höga varv och den kom direkt på gas vid låga varv.
ok att motorer går bättre när det är lågtryck(mer syre i luften) är ju känt men vad är det som händer när man plötsligt blir av med förgasar smällarna?
jag har ett Ixil Slip-On system och jag har inte bytt några munstycken,kan det vara så att den borde få lite fetare blandning?
isåfall är det nån annan som kör med Ixil och R1 och har liknande problems?
kom gärna med förslag....om det finns nåt man kan göra.
Skickar med en bild på hojen
/Patrik
jag var tvungen att fråga om det här och se om nån vet om det är normalt eller inte
det skiljer ruskigt i hur hojen går berodende på vad det är för väder!
ena dan 20 plus grader och sol så kan den gå klockrent men den kan också börja smälla när man släpper gasen och motorbromsar,den är även orolig på låga varv och botten vridet tycks vara sämre och segare.
typ som i dag Moln och runt 15 grader så gick R1an hur bra som helst! jag vart förvånad..hehe
enormt klipp på höga varv och den kom direkt på gas vid låga varv.
ok att motorer går bättre när det är lågtryck(mer syre i luften) är ju känt men vad är det som händer när man plötsligt blir av med förgasar smällarna?
jag har ett Ixil Slip-On system och jag har inte bytt några munstycken,kan det vara så att den borde få lite fetare blandning?
isåfall är det nån annan som kör med Ixil och R1 och har liknande problems?
kom gärna med förslag....om det finns nåt man kan göra.
Skickar med en bild på hojen
/Patrik
Last edited: