Ointressanta gamla bilder (Rörken, Lunda, UARR touring/fester...)

Gamla bilder - bu eller bä?


  • Antal röstningar
    0

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Jag har som sagt kvar alla bilder jag tagit (tror jag) med start från en torsdagsracing på Lunda i maj 2002. Första Rörkenbilderna knäppte jag i september 2002. Efter det blev det diverse bilder från fester, de gamla onsdagstouringarna, de välbesökta (30+ personer) pubkvällarna när de startade, mm. Sammanlagt är det ett antal tusen bilder.

Min fråga är om dessa verkligen är intressanta numera? Finns det verkligen någon som kommer kika på dem?

Jag har nyss raderat hela min hemsida för att göra en "nystart" funderar på om jag ska orka lägga energi på att lägga upp dessa bilder...
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Svår fråga så jag svarade Nja, kanske.

Å ena sidan är det kul att komma å titta på dina snygga bilder å andra sidan så är det en hel del jobb för dig å lägga in dom igen.

Min tanke när jag började lägga upp länkar på Rörken sidan var att samla dessa på ett och samma ställe i och med att det är ganska många som fotar, framför allt på Rörken.
Jag tror att Ina har en hel del av dom sparade på skivor som ligger på SMC Uppsalas kansli och hemma hos henne så även om du inte lägger ut dom igen så finns dom hos SMC i alla fall.

Har du tid och lust så lägg gärna ut dom igen, men frågan är hur stort behovet och intresset av "gamla" bilder är.

Kom gärna ut och ta lite nya bilder, det har dykt upp en hel del nya personer på Rörken som säkert skulle bli glada ut dina fina bilder. Vi "gamla" skulle bli glada med.
 

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Knivsta
Hoj
Avställd klassiker.
Självklart så skall detta kulturarv förvaltas på ett bra sätt :)
Så, orkar du så skall detta givetvis läggas upp för påseende :tummenupp

BTW, Saknar dig (och gröningen) på Rörken, dags att komma förbi knaske ??

//Björn
 

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Storvreta/Uppsala
Hoj
spätta på en blackbird
Dina bilder bör förvaltas väl...
det jag minns är bara att det var så förgjordat många att ladda hem :)

Saknar dig och din hoj (hmm kanske kameran oxå)
för ingen har lyckats ta en sådan sekund bild som du tog på dansken en sekund bild men oj så snygg den var.

Hittar den inte bland alla bilder just nu....:va i :huvet har den tagit vägen...

Vi har haft många bra fotografer och filmare där ute under årens lopp. Vore kul att få tag på alla bilder från 2001.
jag har bara från 1 dag :(
 
Last edited:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
für hilvide! KLART ATT DE SKA BEVARAS

EDIT: Herrn har ju t.ex tagit dessa kulturella bilder! Gamm-01:an var fin i din lins!
 

Bifogat

  • Burn.jpg
    Burn.jpg
    168.1 KB · Visningar: 46
  • Gr24.jpg
    Gr24.jpg
    83.2 KB · Visningar: 49
  • Öhlinsgaffel.jpg
    Öhlinsgaffel.jpg
    92.4 KB · Visningar: 45
  • Kongo på rörken.jpg
    Kongo på rörken.jpg
    39.1 KB · Visningar: 44
Last edited:

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Storvreta/Uppsala
Hoj
spätta på en blackbird
Nu ska du inte vara sådan Regor McGregor. förstår förstås inte vad du syftar på med den bilden:rolleyes: det måste vara fel årtal :tungan


Klart grabben ska ha kvar sina bilder även om jag har hunnit ladda hem de flesta...(alla). Men det är ju jag det.
Jag säger som så om du orkar krypto så är dte ett självskrivet val egentligen.
Men annars packa dem annars och lägg på hemsidan en särskild sida så får vi ta hem hela filerna.
Det är väl enklast...eller:va

jag håller med kongo lite smått att klart vi behöver dina snygga bilder kvar ifall sh nån gång får en stor krash!
Samt att det är som någon nämde i rörkentråden den gamla goda tiden då alla visste vilka alla var både för och naktdelar... :D
och alla var ute och tourade tillsammans nu är det splitrat gäng ännu en gång... tråkigt men sant!

P.s då var vi unga och snygga nu...ja jag vet vad jag är iaf....
:stop Samt att då fanns det tid att åka från Rörken /touringar till MaX för att sedan åka till pumpen och posa efteråt...Hur ofta har vi tid att göra det idag???:fakta D.s
 
Last edited:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Jag tror jag har bestämt mig att vid tillfälle bara lägga upp några hundra eller så av de jag tycker blev bäst, eller sådana som har lite "kulturhistoriskt värde".

Vad gäller resten kan jag nog lägga upp lite om det är något specifikt som någon/några vill se. :tummenupp

Kommer jag sitta inne och ha tråkigt vid något tillfälle (t.ex. regnoväder) kan jag försöka göra en dvd med alla bilder i 1024-storlek och ge kortstunbina/smc. Det kan vara bra då jag just nu tror att jag inte har någon backup av allt.
 

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På prärien utanför Uppsala
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Du har genom åren fasnat på ganska många bilder... Här är nog den första posörbilden med dig+gammettan - taget på Lunda 2002-09-12. :)
http://www.kryptoniten.se/temp/20020912.jpg
Och bladen var väl Frilles, är den svarta en bandit så var det väl Banditens.
Tycker mig se Chrille i röd-vita skinnbrallor, han ägde gixxer1000 med blå-vita Shoeihjälmen, han var ju vass i "lilla stegen". Nostalgi, ja, och det var jävligt roligt förr, roligt nu med, men, annorlunda.
För övrigt så håller jag med Penguin, i mån av din tid Krypto.
 
Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Shit, Krypto, dina fina bilder från Rörken (och andra aktiviteter i Uppsala med omnejd) är ju en skatt! Från en annan tid liksom. Jag har massor med bilder sparade som jag tittar på då och då... Det vore otroligt värdefullt om du orkade samla dem så de är tillgängliga för oss andra.

Jag är inte på Rörken så ofta nu, men jag blir lika glad varje gång jag tänkte på alla fina människor jag mött och som jag stöter på då och då. Dig, Krypto, har jag inte sett på jättelänge. :krama
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Äldsta bilden jag hittade så här på rak arm, är från en varm sommarkväll -01. Inte ens digital förlaga...
 

Bifogat

  • 2001.jpg
    2001.jpg
    36.2 KB · Visningar: 56
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top