OH yeah, varmt och en fin aprilia...

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
hej och yes!

attachment.php

första övningskörningen med bettan igår, gick som på räls förutom att hastighetsmätarn la av, trodde först det var wiren men icke, såg nu idag att det blåinringade (på bilden) har gått av, "piggen" som går in i hjulet...

Det jag behöver köpa nytt är alltså det rödinringade på bilden, dom 3 grejorna?

Bifogat

• piggen.JPG
    piggen.JPG
    23.2 KB · Visningar: 136
Hej!

Tror du åker på att köpa komplett hastighetsmätar drivning, men det kan inte vara farligt dyrt?

Vad du kan göra är att lägga en loppa lödtenn på, dvs "göra en ny" pigg. Det håller kanske inte för evigt, men borde hålla tills du får tag på en ny?

\Robin

mrt4 skrev:
2147889 Hej!

Tror du åker på att köpa komplett hastighetsmätar drivning, men det kan inte vara farligt dyrt?

Vad du kan göra är att lägga en loppa lödtenn på, dvs "göra en ny" pigg. Det håller kanske inte för evigt, men borde hålla tills du får tag på en ny?

\Robin

inte dyrt :rolleyes: då har du nog inte kört aprilia :huvet

Fuzzman skrev:
2147881 tack men det jag frågade om var om det bara var dom grejerna jag behövde köpa, inte vart jag kan köpa...

PS. behöver hjälp för jag hittar inget sånt som jag behöver på den hemsidan...

Det kan jag inte svara på men mer har väl inte gått sönder?

Som någon nämde kan du ju prova att lödda den och se om det bara är den "piggen" som är problemet, är det så så behöver du ju bara beställa de där ringarna.

Jag tror jag hittade dem på geiwiz.
http://www.geiwiz.de/katalog/katalog/index.php4?language=en
vrad1b.jpg

10008 speedometer gear -2000 23.90 € 41.92 € - du ska ha 10036 eftersom du har -03.

Den andra ringen vet jag inte riktigt vilken det är men det kan ju vara 10038?

Snowman89 skrev:
2148220 hahahha precis så skrev jag men jag tog bort det för att ingen skulle bli sur :tomten :tungan

har ju iofs tillgång till alla möjliga svetsar :tuttar

kanske ska skruva loss den och ta lite mått och testa med att bygga egen, men hmm, ja det är ju två ringar på min bild :confused:

Fuzzman skrev:
2148232 har ju iofs tillgång till alla möjliga svetsar :tuttar

kanske ska skruva loss den och ta lite mått och testa med att bygga egen, men hmm, ja det är ju två ringar på min bild :confused:
ja testa med det, hoppas det blir bra lycka till:tummenupp

Mr.PB skrev:
2148304 ja testa med det, hoppas det blir bra lycka till:tummenupp

det lustigaste är ju att jag har 03a med gamla fälgarna, ska jag då ha nya eller gamla mätardrivningen?

behöver seriös hjälp med detta, DP kanske kan skriva nått här i tråden om vad för nått jag ska köpa så jag inte köper fel...

btw, någon som har ett par nyare fälgar till rs liggandes :P?

mrt4 skrev:
2148733 Haha ingen fara, trodde faktiskt inte det var så dyrt?

\Robin
nej men jag tänkte att är man snål/har ont om pengar just nu, så kan man ju faktiskt svetsa piggen men om man köper en aprilia för 25k+ så borde man ha råd med drivningen :tungan

Dyrt och dyrt. En hastighetsmätarwire till aprilia rs kostar väl ca 300-450kr. Det är ju aprilia delar vi pratar om.

Snowman89 skrev:
2149276 nej men jag tänkte att är man snål/har ont om pengar just nu, så kan man ju faktiskt svetsa piggen men om man köper en aprilia för 25k+ så borde man ha råd med drivningen :tungan

som du säger har jag precis köpt bågen för en del pengar + utrustning + sommarkläder i allmänt nu när det vart fint väder :P?

ähh pengarna finns, men så mkt är det inte...

min drivnig gick sönder i går.. ringde till honda och dom skulle ha 1080kr för den :död ska se om jag hitar någon beg annars är det bara och bita i det sura äplet och betala :)

MVH Tomas

2hjul skrev:
2153842 min drivnig gick sönder i går.. ringde till honda och dom skulle ha 1080kr för den :död ska se om jag hitar någon beg annars är det bara och bita i det sura äplet och betala :)

MVH Tomas

om det kostar så mkt till aprilia också så tjänar man väll ändå på att beställa från tyskland...eller?

vad tusan kostar frakten till moder svea?

oj glömde skriva att det va till nsren :) men jag plocka av drivningen och då var det inte den som va sönder. det vart bara och beställa den saken som driver drivningen :) kostar nog max 200 kr //Tomas

Fuzzman skrev:
2151467 som du säger har jag precis köpt bågen för en del pengar + utrustning + sommarkläder i allmänt nu när det vart fint väder :P?

ähh pengarna finns, men så mkt är det inte...
i "värsta" fall kan du ju köpa en cykeldator för 150kr som funkar minst lika bra

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti