Oh, no! I´m going bald!

Jag e rakad och har varit det i flera år.... tycker det både e snyggt och praktiskt....

Men jag har ett problem.... jag blir väldigt torr på skallen.... Smörjer med en massa tjafs emellanåt men det går aldrig över...

nån med samma problem som har nått tips....

Mr Lang skrev:
2184630 Hur dyrt är det då?

Jag har prövat på helrakat några gånger och det ser inte vackert ut... Då har jag hellre hår. Det konstiga är att farsan började bli tunnhårig först vid 50-årsåldern ungefär. Kanske kommer från mammas sida :va

Det kostar ca: 1300kr per paket som innehåller 90 tabletter, blir runt 15kr per dag och runt 5000kr per år.

Så en liten slant kostar det, men så fort deras patent gått ut så blir det billigare.

Reb0

Mr Lang skrev:
2184630 Hur dyrt är det då?

Jag har prövat på helrakat några gånger och det ser inte vackert ut... Då har jag hellre hår. Det konstiga är att farsan började bli tunnhårig först vid 50-årsåldern ungefär. Kanske kommer från mammas sida :va

Håravfall ärvs från din mammas pappa, alltså titta på din morfars kalufs eller avsaknad av så vet du.

\Masonit

RebelZero skrev:
2186695 Det kostar ca: 1300kr per paket som innehåller 90 tabletter, blir runt 15kr per dag och runt 5000kr per år.

Så en liten slant kostar det, men så fort deras patent gått ut så blir det billigare.

Reb0
Hur kommer man över det då? Bra att knalla in på apoteket?

Starstriker skrev:
Annars har jag hört att det skall funka bra med att gnida in håret med olivolja tre gånger/dag!
..tillsätt fetaost, salladsblad och släng upp ett par oliver så har du hedersmedlemskapet på Grekiska Föreningen i en liten ask :tummenupp

Last edited by a moderator:
Masonit skrev:
2186820 Nä det är ju inte säkert att det ärvs vidare men det är därifrån håravfallet kommer ifrån. Inte från sin pappa som många tror.

\Masonit
Man kan ärva både av sin morfar och sin far. Det är ju lite hux flux så där.

Peccus skrev:
2186759 Hur kommer man över det då? Bra att knalla in på apoteket?

Man får det utskrivet från en läkare. Jag gick till en hudläkare men det kanske funkar med vilken som helst.

Reb0

Mr Lang skrev:
2186776 Undrar jag med. Men jag misstänker att man måste få det utskrivet av en läkare...

Se ovan.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...