ogg filer ??

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
Hej
har nyss tagit hem spindelmanen2 men fattar inte vad man ska öppna den i för program !
filen heter Spiderman.2.repack-screener-fr-en.rv10.ogg.md5
och Spiderman.2.repack-screener-fr-en.rv10.ogg.mkv

nån som vet vad jag ska ha för program för att öppna dom ?

.md5-filen är bara en checksumma, dvs en kontrollfil för att kolla att filmfilen är rätt. .mkv-filen är själva filmen, du behöver en codec för det, förmodligen funkar det fint med ffdshow för sjävla videon men du behöver nog ogg-codecen också. sök på google för den.

Alternativt tanka rellen från VideoCD - 2 CD Telesync VCD (de har även en 3CD-relle med beteckningen "internal")

Skalman skrev:
Alternativt tanka rellen från VideoCD - 2 CD Telesync VCD (de har även en 3CD-relle med beteckningen "internal")

Fast varför vill man ha en sunkig telesync-release när screenern har så mycket bättre kvalitét?

Coola Ola skrev:
Fast varför vill man ha en sunkig telesync-release när screenern har så mycket bättre kvalitét?

Du tankar fel rellar då. En bra TS skiljer inte mycket i kvalité från en screener. Dessutom finns det dåliga screeners oxå...jag har t.ex. inte hört talas om ovan nämnda relle. Beror kanske på att de använt "ovanliga" codecs istället för att göra vcd/svcd/dvdr av den.

Last edited:
Skalman skrev:
Du tankar fel rellar då. En bra TS skiljer inte mycket i kvalité från en screener. Dessutom finns det dåliga screeners oxå...jag har t.ex. inte hört talas om ovan nämnda relle. Beror kanske på att de använt "ovanliga" codecs istället för att göra vcd/svcd/dvdr av den.

Om du menar VHS-screeners så har du ju rätt (själv tankar jag aldrig vhs-scr eller ts/cam så lite tankefel av mig där). Däremot DVD-screeners som de allra flesta screeners trots allt är är ju oändligt mycket bättre än en TS. Svårt att säga vilket det är i det här fallet då de verkar ha gjort nån galen release som inte följer "scenstandard" i namnet (brukar ju oftast stå DVDRip.Screener om det är sån källa i en "riktig" release) och med realvideo 10 och ogg-ljud i en matroska-container.....

Last edited:
Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...