Ofrivilligt slut på denna säsong, grgrrgrr

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Var ute och körd vid slussen, ser en cyklist i mötande fil, inga problem.
Skall själv byta körfält åt höger, kollar backspegeln vrider på huvudet
ok allt grönt, tittar framåt, då har cyklisten fått för sig att korsa min fil
mitt framför mej över heldragna linjer :va , full handbroms pang så låg man där.
Jag träffade hans bakhjul, cyklisten helt oskadad, men inte cykeln
Själv lite öm i ena handen.
Han erkände att han vållat olyckan, såg mej inte. :skrämd
En taxikille som såg det hela lämnade telnr som vittne, tack ängel.:tummenupp

Styre snett, hoppas inte gaffeln stack.
FotBroms gick av.
Buckla i tanken av styret.
Skrapmärken här och där.
Blinker trasig.

Rök fint genom stan när man åkte hem och ställde in :mad:
Hoppas röken bara är tillfällig, någon som har erfarenhet? :confused:

:censored :censored :censored :censored :mad: :mad: :mad:

ja du man vet aldrig vad cyklister tar sig till, :( tråkigt nu när det är slut klämen på säsongen men skönt att du klarade såpass bra :tummenupp dock tråkigt med hojen.. hoppas det löser sig

körde du hojen hem? :va

I detta forum brukar man ofta prata om bilister och hur "korkade" det är.
Det man ofta glömmer bort är cyklister. De är ett problem i trafiken oavsett om man kör bil eller mc.

Cyklar ofta mot enkelriktat, Slänger ut armen och svänger plötsligt utan att egentligen kontrollerat trafiksituationen.

Jobbar inne på Södermalm och där kryllar det av cyklister. Vid ett par tillfällen har man nästan blivit överkörd av en cyklist för att de dyker upp utan förvarning och mot trafiken.

Usch för cyklister....oavsett om jag sitter i bilen, kör mc eller bara är ute och går.

Tråkigt att du råkade ut för en cyklist.

Är rätt så märkligt när det gäller cyklister, verkar som om allt vett och logik försvinner så fort en person sätter sig på en cykel.
ser väldigt ofta cyklister som brakar förbi rödlysen i full fart vid korsningar utan att ens se sig för (i stockholm city), i bland är det rena mirakel att dom inte blir påkörda, oftast är det kvinnor av nån anledning.

Läste en insändare för ett tag sen skriven av en arg cyklist i Göteborg som undrade varför han var tvungen att följa trafikreglerna. Är man bara lite smidig som cyklist så kunde man köra mot rött i en korsning utan att orsaka problem. Hastighet var också ett bekymmer, för är det nedför så kan man åka fortare än 30 och man spar på krafterna ju. Det är sådan läsning som gör mig rädd.

Hoppas det går bra med din hoj och att du inte upptäcker fler skador senare, det är lurigt sånt där.

Two stroke man skrev:
2516152 Dom värsta cyklisterna är ändå dom som kommer i full fart på övergångsställen i tron att bilar ska lämna företräde!

Jamen då är det ju inte ditt fel, eftersom de ej behöver lämnas företräde :D

Synd på hojen, men säsongen är ju strax över så kunde ju varit värre tidpungt på året. Skönt det gick bra för övrigt...

Two stroke man skrev:
2516152 Dom värsta cyklisterna är ändå dom som kommer i full fart på övergångsställen i tron att bilar ska lämna företräde!
Jag tycker att det oftast är kvinnor i ca 50-årsåldern som gör korkade saker i trafiken utan att tänka sig för. Oavsett om de går, cyklar eller kör bil.

Skulle kunna vara olja som runnit upp genom vevhusventilationen in i luftburken som förbräns. Blåryker lite då. Händer på husan när man ramlat i skogen, kan tom vara så att den är svårare att starta om den legat för länge.
Synd faktiskt :( hur funkar det för dig om du inte har helförsäkring i dethär fallet?

sv1k skrev:
2516225 Vaaaa:mad: Jag är bara halvförsäkrad på hojen.
Innebär detta att JAG skall stå för mina kostnader att reparera?

Nej nej för fan!
Farbror som påstog det har helt fel...
Hans hemförsäkring får ta det om han inte cashar själv...
Du behöver inte pröjsa en spänn...
Hade en cyklist som körde in i häcken på min Pontiac för
ett par år sen, repade baklucka, skärm och störtbågen...
(Han flög!)
Omlackningen gick på hans hemförsäkring...
Fick iofs hota honom innan han gjorde något åt det
men har ni bara skrivit papper på vad som hände
så är det inga problem.. Om inte annat så har du
ju vittne!
Så det är bara att anmäla till till Fbolag som i
sin tur tar kontakt med hans bolag för hemförsäkringen
så löser dom det där och han får en betalningsavi
hem på posten på självrisken... :D

Jepp, det där ska gå att fixa på hans hemförsäkring. Jag har lyckats med samma spektakel som cykelvandal, råkade nita en parkerad i baken. Med för mycket samvete för att bara cykla därifrån, plingade jag på dörren till huset där bilen stod och sa att jag hade cyklat in i deras bil. Det gick på hemförsäkringen och kostade mig 1500:-.

Nästa gång kommer jag nog inte ha ett lika stort samvete, det har inte min plånbok råd med. :crash

Pizzabagarn skrev:
2515848 Jobbar inne på Södermalm och där kryllar det av cyklister. Vid ett par tillfällen har man nästan blivit överkörd av en cyklist för att de dyker upp utan förvarning och mot trafiken.
Uppsala är nog snäppet värre. Här tror de verkligen att de äger sta'n.:brynad

Skönt att det gick bra för cyklisten iaf. Inte kul om han/hon hade skadat sig. En cyklist väger lätt mot en motorcyklist.

n'Lasse skrev:
2518047 Uppsala är nog snäppet värre. Här tror de verkligen att de äger sta'n.:brynad

Skönt att det gick bra för cyklisten iaf. Inte kul om han/hon hade skadat sig. En cyklist väger lätt mot en motorcyklist.

Uppsala liksom Umeå är universitetsstäder.
I alla universitetsstäder cyklar folk som idioter.
Enligt folk som har tillbringat tid i både Uppsala och Umeå är det faktiskt värre i Umeå.

Jag tycker att det är bra att folk cyklar som idioter :rolleyes:

lorkan skrev:
2517994... Jag har lyckats med samma spektakel som cykelvandal, råkade nita en parkerad i baken. Med för mycket samvete för att bara cykla därifrån, plingade jag på dörren till huset där bilen stod och sa att jag hade cyklat in i deras bil...
Det hedrar dig!:tummenupp

lorkan skrev:
2517994Nästa gång kommer jag nog inte ha ett lika stort samvete, det har inte min plånbok råd med. :crash
Det hedrar dig *inte*! Har fått alltför många repor, skrapmärken och bucklor på bilar av folk (som du nuförtiden?) som bara åkt iväg utan att fästa en lapp på vindrutan och stått för vad de gjort!

Inte kul!

Bus-Bo skrev:
2516166 Läste en insändare för ett tag sen skriven av en arg cyklist i Göteborg som undrade varför han var tvungen att följa trafikreglerna. Är man bara lite smidig som cyklist så kunde man köra mot rött i en korsning utan att orsaka problem. Hastighet var också ett bekymmer, för är det nedför så kan man åka fortare än 30 och man spar på krafterna ju. Det är sådan läsning som gör mig rädd.

Hoppas det går bra med din hoj och att du inte upptäcker fler skador senare, det är lurigt sånt där.
Läste på ett forum om motorcyklister som undrar varför de måste följa trafikreglerna...
Om man är lite smidig så hinner man köra om trots möte.. För en mc är så smidig och snabb.. För att inte tala om en mc's otroliga bromsar....
Och man spar ju tid när man kör för fort..

Sorry kunde inte låta bli.. :pannkyss

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!