Ofrivilligt race med Sierra

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Trots att man vet att det finns en och annan knepig människa därute så slutar man aldrig att förvånas....

Tog en tur i dag och eftersom jag inte kört på ett par veckor så kände jag för att sträcka ut lite på E4:an söderut. Viker ut i vänsterfilen direkt efter södra rondellen och märker direkt att en svart bil viker ut bakom mig. Eftersom det ser ut som en äldre bil så tänker jag att det inte är nån civilare och vrider på rullen. Inte allt som går men tillräckligt för att vara upp över 200 innan det är dags att byta till högerfilen och bromsa in ett par km fram för att svänga av mot bussjövägen. Tittar i höger backspegel och skall svänga när jag ser att den svarta bilen (som visar sig vara en tånåringshottad Sierra av sen åttitalsmodell) ligger prexis brevid mig (i högerfilen!) och jag får slå av så pass att jag kan vika in bakom.

Grabbarna (för jag förutsätter att det var grabbar) hade rejsat med mig och vill visa hur coola de var som hade hängt med genom att visa sig i backspegeln. Hade jag inte varit nog med att checka spegeln innan jag bytte fil hade det kunnat gå riktigt illa...

Kör om dem på höger sida i den sköna vänstersvängen över bron och de svänger direkt vänster tillbaks ut på e4:an åt andra hållet.

Jag skakar på huvet och fortsätter mot bussjöavfarten...

Min favorit är söndagsexemplaren som vill race:a vid rödljusen, i fredags gled det upp en stor jävla skåpbil bredvid mig och rusade motorn, jag körde iofs offroad vid tillfället, men jag förvånas ändå över beteendet, tror de på fullt allvar att det kommer bli ett race de har en möjlighet att vinna? :)

Kanske samma skåpbil (cheva van) som kaxade med mig på blå vägen holmsund-umeå... Ganska komiskt :rolleyes: Fast lite cred ska han ha för att han lyckades få upp den i 160 blås (smycket svart rök) :tungan

Sånt här är roligt tycker jag! :-)
Idag när jag körde hem med min nya hoj från växjö, där jag köp den, så blev jag lite rastlös några mil från götet så jag stack från min polare i "följebilen" och brände hem så fort det höll.. När jag ligger nånstans runt 230kmh märker att det är en bil efter mig hela tiden, så saktar jag in för att se om det är en polis som fått grepp om mig, men ser att det är nån nyare volvo med massa små klistermärken över allt på bilen. jag låter den glida förbi och ligger sen brevid en stund men saktar sen in och ser den försvinna i fjärran..
Han hade nog bråttom.. ;-)

(säkert massa stavfel men jag är trött..)

Jonteponte skrev:
Trots att man vet att det finns en och annan knepig människa därute så slutar man aldrig att förvånas....

Tog en tur i dag och eftersom jag inte kört på ett par veckor så kände jag för att sträcka ut lite på E4:an söderut. Viker ut i vänsterfilen direkt efter södra rondellen och märker direkt att en svart bil viker ut bakom mig. Eftersom det ser ut som en äldre bil så tänker jag att det inte är nån civilare och vrider på rullen. Inte allt som går men tillräckligt för att vara upp över 200 innan det är dags att byta till högerfilen och bromsa in ett par km fram för att svänga av mot bussjövägen. Tittar i höger backspegel och skall svänga när jag ser att den svarta bilen (som visar sig vara en tånåringshottad Sierra av sen åttitalsmodell) ligger prexis brevid mig (i högerfilen!) och jag får slå av så pass att jag kan vika in bakom.

Grabbarna (för jag förutsätter att det var grabbar) hade rejsat med mig och vill visa hur coola de var som hade hängt med genom att visa sig i backspegeln. Hade jag inte varit nog med att checka spegeln innan jag bytte fil hade det kunnat gå riktigt illa...

Kör om dem på höger sida i den sköna vänstersvängen över bron och de svänger direkt vänster tillbaks ut på e4:an åt andra hållet.

Jag skakar på huvet och fortsätter mot bussjöavfarten...

Var det en mörk grön metallic cossie? den verkar gå rätt fint... hängde på tl:n rätt fint me då vi körde över E4:a bron mot teg...Skulle vara roligt att veta hur mkt som är gjort åt bilen...

Gråben skrev:
Var det en mörk grön metallic cossie? den verkar gå rätt fint... hängde på tl:n rätt fint me då vi körde över E4:a bron mot teg...Skulle vara roligt att veta hur mkt som är gjort åt bilen...

Det är mycket möjligt. Jag tyckte den var svart, men det är ju inte lätt att se i 200... Den var helt rensad i bak i all fall (inga emblem).

Den borde ha varit trimmad på något sätt i alla fall. Det gick lite väl snabbt från det att jag slog av tills den var bredvid mig.

Han verkar i alla fall vara rätt pigg på att rejsa hojar...

*/ ?>
Back