Oformaterad text i dokument

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Hjälpte farsan med ett dokument som var sparat i något konstigt format. Man såg vad det stog mm, så inga problem med det. Sen valde jag "öppna alltid dessa dokument med Word"

När jag sen´öppnar dukumenten så är det bara massa konstiga tecken och det står oformaterad text där det brukar så "Arial/Times New Roman"

Går det göra på något sätt så man kan få tillbaks dom där konstiga dokumenten, eller går det göra på något sätt så man kan läsa dom här konstiga sakerna i WORD

Snälla HJÄLP

Uffe

Vilken filändelse har den och vilket OS körde ni på?
Det kan ha varit works dokument.
För att byta i XP högerklicka på dokumentet. Välj "Öppna med" sedan "Välj program..." i nästa fönster kan man välja olika program eller "Bläddra". Nedtill finns en bockruta för att alltid välja ett visst program för att öppna filer.

Anders R skrev:
Vilken filändelse har den och vilket OS körde ni på?
Det kan ha varit works dokument.
För att byta i XP högerklicka på dokumentet. Välj "Öppna med" sedan "Välj program..." i nästa fönster kan man välja olika program eller "Bläddra". Nedtill finns en bockruta för att alltid välja ett visst program för att öppna filer.
det var nå konstigt .shs var filändelsen. Så jag höger klickade och valde word. Sen klickade jag för rutan välj alltid detta program.

Som sagt, det var när jag valde word som jag fick oformaterad text om man så säger. Det jag har problem med nu är att få texten läsbar. Den var perfekt tidigare, men det filformatet gick inte skicka via mail, så därför tänkte jag göra om det till word så det gick skicka

Hur göra, snälla

läs i följande
http://filext.com/detaillist.php?extdetail=shs

Verkar vara farligt "An .SHS file is really potentially quite dangerous because it can have anything executable in it "

Öppna med wordpad/anteckningar klipp ut texten du vill behålla och klistra in i ett nytt worddokument formatera spara och släng det gamla.

Det ordnade sig, farsan hade för gammal version av Word, den klarade inte av att göra om

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt