Offset bakdrev??

Det finns ytterst sparsamt. Brukar vara bättre med en spacer och ett vanligt bakdrev. Vad skall det sitta på?

Hej Boris, detta är till en kawasaki h1 triple där jag ska montera hjul från en aprillia rs 2009, grejen är att jag ska ha kugghjulet inåt inte utåt, så en spacer ger motsat effekt än det jag vill ha. Jag ska flytta kugghjulet inåt ca 6 mm( det får plats för däcket) sen ska jag flytta stötdämparna 8 mm utåt och då får hjul och kedja plats i min sving. Har en tanke på att få tag i ett extra bakdrev och kapa kuggkransen av båda och sen svetsa ihop med offset, men vet inte om det håller

Vet inte ens om det går att tigsvetsa ihop dreven( om materialet går att svetsa)??

Aha då förståt jag. Trodde det var någon som hängt på fetingdäck och det tog i kedjan, det är den vanliga anledningen :)

Det borde ju gå att ta och kopiera ett befintligt bakdrev och fräsa till en innerring du kan skruva ett annat bakdrev på insidan av. Drevämnen är ju lätta att köpa och svarva upp innerdiametern till lämplig storlek.

Rolle rotax tror jag är mannen för dina problem.

Eller så kan du svarva ner ytan på fälgen som drevet ligger mot 6mm.

Aha då förståt jag. Trodde det var någon som hängt på fetingdäck och det tog i kedjan, det är den vanliga anledningen :)

Det borde ju gå att ta och kopiera ett befintligt bakdrev och fräsa till en innerring du kan skruva ett annat bakdrev på insidan av. Drevämnen är ju lätta att köpa och svarva upp innerdiametern till lämplig storlek.

Rolle rotax tror jag är mannen för dina problem.
Tack Boris, vem är Rolle rotax?

han som renoverade cylindern i din 380 :tummenupp, om du nu har kvar den

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey