Offroadhoj lv-reggad

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Hejsan, jag har ganska nytaget körkort och tog mc-begränsad. Har inte hunnit bränna allt för många mil iom att ja tog kortet i augusti. Jag är alltså otroligt mc-kåt:D. Jag sitter för och letar runt efter en offroad-mc som man kan åka runt på lite såhär års. Den ska vara landsvägsreggad och inte ha mera än 25 kw. Jag känner att jag orkar inte hålla på och köpa strypning och sätta i och besiktiga.. Jag har kollat runt lite på blocket efter lite hojjar men verkar dåligt med det. Hittade en yamaha tt 350 faktiskt för 13. Försökte googla lite efter vad den har för effekt men kan inte hitta nån bra info, den är från -86. Men jag antar nästan att den har för mycket effekt per kilo för att få köras som begränsad. Någon annan hojj som kan vara aktuell? maxpris 20 tusen. (ursäkta stavning, kommer precis från ett fyspass:P) MVH Robin

Nu vet jag inte riktigt vad en tt350 från 86 ligger på för effekt MEN jag vill minnas att den ruvar på 20 frustande kw och kan nog nästan lova dig att den är trött som en dromedar på nedåttjack och med sina 120kg väger den som en mindre skördetröska så vikt/effekt-förhållandet är nog ingenting att vara orolig över.

.16kg/kw eller hur var det?

aa precis 0.16 det stämmer. Jasså är den så trött.. Jag får leta reda på någon annan stackars mc-n att plåga lite i vinter.

13 lakan för en 86 var verkligen att ta i, de borde ge dig en DR350S från 90 tal alla gånger!:tummenupp

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back