offroad

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
vad tycker ni är bästa köpet av en offroad för ca: 25.000kr

Du kan offroad försäkra den. Kommer inte ihåg hur mycket jag betalde i försäkring på min XR, men det var inte många tusenlappar...

hmm..då kommer jag med en följdfråga, eftersom jag själv funderar på en offroad.
Är XR i den prisklassen verkligen ngt att ha?
Jag har hört att det skulle kunna vara riktiga strulmaskiner när dom blivit ngr år.
Men stämmer det verkligen, eller är det en sån där elak skröna som folk bara fått för sig?
//Tobbe

Jag har iallafall hört att XR bara går och går. Fort, dessutom.

Håller med, XR 600 är en vettig hoj men se till att få tag i en landsvägsreggad från början, många äldre är bara e-reggade!
Honda Dominator kan man också få för de pengarna, då kan du skjutsa, tyvärr lite väl landsvägsanpassad!

Det är ju klart att alla äldre maskine kan krångla, men XR är den hojen (vad jag vet) som har bäst rykte om att vara som en evighets maskin.

Tror att vill man ha ett säkert kör så är XR bland det skraste men kan köpa, men bara för att dne har bra rykte ska mna ine låta bli att kontrollera alla vanliga grejer när man köper. Alla hojar kan ju bli misskötta.

PutteLiten skrev:
Det är ju klart att alla äldre maskine kan krångla, men XR är den hojen (vad jag vet) som har bäst rykte om att vara som en evighets maskin.

Tror att vill man ha ett säkert kör så är XR bland det skraste men kan köpa, men bara för att dne har bra rykte ska mna ine låta bli att kontrollera alla vanliga grejer när man köper. Alla hojar kan ju bli misskötta.

Ja, jag har läst tråd efter tråd där folk rekomenderar XR:n så klart att jag började tvivla på vad jag hört.
Iofs så brukar jag försöka ta reda på om det verkligen är sant själv.
Vad en polares polares polares farsas kusin sa om sin hoj är rätt ointressant när allt kommer kring.
Vad det gäller skötsel så ska man juh vara kritisk även om det skulle vara en -02 man köper.
//Tobbe

Hade en XR från 91 med cobra helsystem. Hade aldrig några problem med den. Hojen var skitkul att köra grusväg med, men den var för tung för att köra hårt med i skogen. Mitt intryck av Hondas XR är att det är en evighetsmaskin om man bara ger den lite service då och då. Sen att den e jävligt jobbig att kicka igång när man står mitt ute i skogen och är helt slut e en annan sak....
Skulle vilja ha en XR med isdäck nu, någon som har en till salu?

Hade en Xr 600 -97. Hatade den hojen. Elsystem krånglade, ljuddämparen fuckade sig m.m Sen drack en den jävla massa olja tydligen. Bytte olja och lämnade in den på verkstaden, fyllde på så mycket som man skulle. Sen när jag fick tillbaka den hade den gått 8 mil (konstigt när det var ett elfel som skulle fixas) extra och det var tomt på olja. Entra var det jävla fuckon på verkstaden som tömde den eller så drack den ordentligt.

Btw så fick mcaffären ta tillbaka hojen för den krånglade så mycket. Så jag rekomenderar INTE XR 600, även fast min hoj kan vart ett måndagsexemplar.

Men jag är allmänt kass så vad vet jag.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...