Offroad som är snygg?

TheReal

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
KTM 690 (snart)
Letar efter en offroad som är snygg likt en SXV 550 (mer crosslikt alltså), någon som kan rekommendera en modell som håller bra och någorlunda billig (runt 40.000kr)?

Offroad är väl inte frågan om att den snyggaste funkar bäst till den är meningen att vara till... Offroad är så många olika typer av hoj...

Jag höll på med MC ca 12år sedan när jag tog mitt körkort så vet inte så mycket om dagens cyklar. RXV är en klenare variant till SXV?

Är väl i princip samma hoj fast med annan hjulstorlek och fjädring. Men ska det "hålla bra" känns det ju svårt med en hoj i den klassen, ännu värre när reservdelar kommer med roddbåt från Italien :crash

690 enduro är snygg i min mening, populär hoj också.

Vill du skruva mycket så köp en RXV, tvärfet hoj men den kräver lite kärlek i form av underhåll.

KTM 690E är väl det självklara valet, mycket mer tuta-o-kör än aprilian men är väl inte lika rejsig (eller cool!)
Är väl 1000 mil på service för de nyare årsmodellerna, 500 eller 750 på dom tidigare?

Hittade denna:
http://www.blocket.se/kronoberg/Aprilia_RXV_550_63523821.htm?ca=6&w=3

Är det något man får köra på gatan? Om ja, hur ofta måste man meka med den för att hålla den i skick?

I stort samma hoj, Sxv är motarden och Rxv är enduron. Ergo rxv = mer offroadig version av sxv, det du frågade efter. :fakta

Dock är det väl inte vidare korta serviceintervaller på någondera av dem två, oberoende om man går på 450'n eller 550'n. Inte bra pendlarhojjar precis.

Vad skulle det kosta att serva en SVX 550 och hur ofta gör man det? Är det olja och filter som ska bytas bara eller något mer? Kanske finns någon här på forumet med denna hoj?

Hör med Ozzian, han kan övertyga dig om vilken hoj som gäller:
Yamaha XT 600Ténéré 1984 2.jpg

XT 600Ténéré, såå rå, såå grym!:tummenupp

Bifogat

• Yamaha XT600 Tenere 1984.jpg
    Yamaha XT600 Tenere 1984.jpg
    157.1 KB · Visningar: 68
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...