Offroad-moped med automat?!?

Husqvarna har väl gjort nån/nåra 2t automat... Tror nån hette 420...

Loota motorn från en pw50 och sätt i en större offroadig mopperam? :hihi

Mycket mer terränganpassat än så här blir det kanske inte om man vill ha automat.
zoomer.jpg

Varför vill du ha automat på en offroadmoppe?

Den där såg ju i det närmaste perfekt ut! Synd att den inte sålts här! Man får väl modda någon vettig automatare som har kedja istället. Handlar ju inte om någe bigjump-körning, bara kunna ge sig ut på lite stigar man hittar.

Varför vill du ha automat på en offroadmoppe?
För att slippa koppla och växla. :)

Egentligen ingen dum idé, menar offroadentusiaster med 4 hjul föredrar ofta aut. före manuell = alltifrån fürhjulingar till offroadbilar. Visst det beror ofta på snigelklättringar/huvudet ut genom rutan/över stock och sten, trial blir väl motsvarigheten.

Leta efter en trialmoppe! Inte 100% aut. men ingen vet egengligen hur de fungerar, faktiskt.

Jo Yamaha Sting har sålts här.
Det fanns en röd och en vit på blocket för inte så länge sedan.

Egentligen ingen dum idé, menar offroadentusiaster med 4 hjul föredrar ofta aut. före manuell = alltifrån fürhjulingar till offroadbilar. Visst det beror ofta på snigelklättringar/huvudet ut genom rutan/över stock och sten, trial blir väl motsvarigheten.

Leta efter en trialmoppe! Inte 100% aut. men ingen vet egengligen hur de fungerar, faktiskt.
Ja automat tycker jag känns lite underskattat. Skulle va skoj att se tex en modern endurohoj med riktig automat från fabrik, gärna med manuell koppling också så man kan snärta upp framhjulet över hinder mm.

Sen att det inte är standard på touringhojar är bara konstigt! :va

Biloffroad kör jag. Från början var jag ute efter automat, fruktansvärt skönt i skogen när man bara kan ligga och parera mellan gas och broms och aldrig några motorstopp. Bilen jag fick tag på har dock manuell men är lågt växlad och har en bottenstark diesel så det går bra ändå.

397500_10152633213507586_405916892_n.jpg

Varför vill du ha moppe :va
För att åka på så klart! :7peta

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...