Offroad med tung hoj!?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
För er som kör stora hojjar, typ 950 och 1200GS offroad.

Kör själv 1200GSA. Den är ny och jag har inte riktigt vågat mig ut i geggan än. Tänkte bara kolla om det finns fler som jag som gärna sticker ut i busken med en hoj på 230+ pannor? Buske kanske är att ta i, men på riktigt dåliga vägar? Vore kul att köra tillsammans med andra. Svårt att hålla samma tempo som "cross-folket" med en sån hoj......

Bor själv i Sthlm. Är det någon som vet om det finns några fina slingor med lättare offroad i Stockholms närhet?
 
Jävligt manligt om inte annat!:tummenupp
 

Bifogat

  • portugal_lisbon_114.jpg
    portugal_lisbon_114.jpg
    141.1 KB · Visningar: 98
  • 4958-M-1.jpeg
    4958-M-1.jpeg
    93.8 KB · Visningar: 124
Last edited:
-PLM- skrev:
2568135 Jävligt manligt om inte annat!:tummenupp

Jag är än så länga bara en wannabe, men en vacker dag så kanske jag också vågar vrida på rullen! Som det är nu tuffar jag mest omkring i sakta traktor-mak, rädd för att pajja mig själv eller hojjen. Det är lite skillnad på att lägga ner en cross på 140 kg och att lägga ner en 1200 på 230. Det är mer plast som går sönder ;)
 
KTM640Y2K skrev:
2568252 BMW HP2 Litte lättare hoj,men F-N här körs det överallt,kolla bilderna :tummenupp

http://www.pgdakar.com/hpriding/ryssland2.html

Joo, men jag är inte PG :) Jag är grön och feg! Men jag har kul ändå!
Sen är ju den här hojjen i tyngsta laget för tuff offroadkörning. Hade jag haft något lättare så skulle det nog vara lite enklare.

HP2:an är mindre än min, men en riktig best den också.

Här hittar du fler riktigt coola bilder med HP2. Racing på hög nivå:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=173893&highlight=hp2
 
De går la men ett misstag kan bli bedrövligt att reda upp - hojen är tung.
Kör en negertwin som i denna utrsutningsnivå ligger på 237kg tankad.
Man fastnar i ett surhål ganska lätt trots grova däck.
Och enda möjligheten ensam är ju att antingen ringa efter en helikopter eller skruva ned den i delar o montera ihop den brevi surhålet igen...

Jag använder min mest som motard och vägmaskinsslaktare i stan.
Offroad egenskaperna används till fula genvägar som trappor o refuger.

En gång tog jag hem pokalen ordentligt....mitt i vintern.


Jag drog ut me bågen i skogen för att testa ett tält och sovsäck för ett annat vinter äventyr - som upprepas då och då.

Jag drog ut i natten,slog upp tältet,laga käk o drack några pilsner.

Allt enligt planen.Hoppa in i tältet och låg o myste i den varma sovsäcken.

Någon gång runt 08 så välter motorcykeln över tältet , jag ligger inte just där av förklarliga skäl men alla kläder,kängor och utrustning ligger där.Motorcykeln är en stor tung offroad på 250kg.Jag klarar inte av att lyfta upp den i detta läge.

Jag kryper ur i understället och sitter o spanar på förödelsen i ett stilla snöfall och inser att jag i strumpor o sparkdräkt kommer att se ut som en dåre när jag ger mig iväg ut efter hjälp.

Det är ju trots allt ganska kul läge som måste avnjutas

Jag vecklar ut en aluminum filt o kryper in o sovsäcken för att fundera ut en lösning..det var varmt och gott..och gör snabba räder i min fina klädsel för att försöka lirka ut kläderna - speciellt skorna för att ta sig kutandes mot nån kåk.

Elsystemet slogs ut så jag kunde inte ringa efter hjälp på plats.Det var delar av elsystemet som också skulle testas.

Efter många timmars arbete så har jag byxor,kängor och en sovsäck.Iklädd detta kuta jag iväg och hitta ett hus - det hade blivit mörkt igen.

Poliserna kom och hitta en snubbe sittandes iklädd en sovsäck i ett dike.

"Sicken elak fru du måste ha" sa dom - jag börja och asgarva och börja och förklara läget och deras miner var obetalbara.

Dom tänkte redan på tvångströjor,tung medicinering och kliniker.Men sen börja jag och förklara att min mc och tält står på åkern...

"De här ska berättas på fikabordet"

Dom trodde helt bergis att nån galning rymt.

Fast de va ju kul som fan efteråt.
 
läs nya bike , de har en hel del matnyttigt om endurokörning där.

även en grusskola med HP2or uppåt landet
 
Starstriker skrev:
2568150 Jag är än så länga bara en wannabe, men en vacker dag så kanske jag också vågar vrida på rullen! Som det är nu tuffar jag mest omkring i sakta traktor-mak, rädd för att pajja mig själv eller hojjen. Det är lite skillnad på att lägga ner en cross på 140 kg och att lägga ner en 1200 på 230. Det är mer plast som går sönder ;)

Om du är så pass rädd om hojen så ska du nog inte ut på någon grusväg för du kan välta även i små hastigheter!

Sorry men är tvungen att vara ärlig!
 
Gnutten skrev:
2569967 Om du är så pass rädd om hojen så ska du nog inte ut på någon grusväg för du kan välta även i små hastigheter!

Sorry men är tvungen att vara ärlig!

Ööööh. Jag kom nyligen hem från en körning tvärs över Sibirien-Mongoliet-Khazakstan så lite koll har jag allt :)

Det jag menade är att jag fortfarande är ovan vid den här cykeln och behöver lite tid på asfalt innan jag tar ut den i geggan!
 
Starstriker skrev:
2570324 Ööööh. Jag kom nyligen hem från en körning tvärs över Sibirien-Mongoliet-Khazakstan så lite koll har jag allt :)

Det jag menade är att jag fortfarande är ovan vid den här cykeln och behöver lite tid på asfalt innan jag tar ut den i geggan!


Dåså var du väntar du på, www.soe.se kör sin 100% vilse nu på lördag kväll, lite nattorientering! :D

Själv har jag moddat ljuset lite och laddat med långkalsonger!
 
Gnutten skrev:
2570497 Dåså var du väntar du på, www.soe.se kör sin 100% vilse nu på lördag kväll, lite nattorientering! :D

Själv har jag moddat ljuset lite och laddat med långkalsonger!

Haha, men SEO kör lite mer seriös offroad än vad jag kan göra med den här. Dessutom är den tyvärr parkerad för i år. Gaaaaaaaaah. Men till våren lär det bli åka av!
 
Jag fick lära mig den hårda vägen att en äventyrshoj inte passar i endurospåret, man är inte så kaxig när man ligger under att kvarts ton Yamaha Super Tenere, själv i skogen.:näsblod
 
Ta inte den bågen ut i geggan som i reklamen - du lär bara åka o ta gisslan hos tillverkaren.....:pannkyss tro mig

Den är som en negertwin eller superteneree - för tung.

Håll dig till ökenmoppar för ändamålet - hp2 kanske är en sån
 
Last edited:
I skogen funkar KTM 640 Adventure, kanske 950/990 och HP2. De andra är för tunga och landsvägsanpassade.

Själv väntar jag med spänning på nya 690 Adventure!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top