Offroad i löpspåret ?

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Tjena.
Har lite funderingar som gäller mc(även motorfordon överhuvudtaget) i terräng.
Jag vet att det är inte riktigt tillåtet att köra te.x offroad i joggingspåret men frågan är vad straffet är.
Det lär väl inte klassas så allvarligt så att man blir av med kortet eller ?, max böter känns det som ?

Sedan så måste ju polisen först köra ikapp och stoppa en och det är nog inte det lättaste, man kör in och drar några snabba repor och sedan är man ändå borta innan farbror blå kommer.

Akta dej för deras enduro hojjar bara.
Personligen tycker jag att det finns mycket roligare ställen att köra på än en grusväg där man antagligen kommer att köra på någon. Om man kör på någon så gäller nog INGEN försäkring och man får nog betala av en saftig summa resten av livet. Möjligtvis får man se gallerburen också.

Lycka till.

Om du körde i MITT joggingspår så skulle jag göra allt för att stoppa dig och........ :mad:
Så det kanske inte är polisen du ska vara rädd för i första hand.
Idiot!

Kolla upp vart den lokala enduroklubben håller till ist!
Du får säkert köra lite på deras spår efter inbetalning av klubbavgiften.
Köra i joggingspår borde inte ens finnas i tankarna, där samlas friskusar av olika slag.
Möter du en joggare som är döv eller med walkman på högsta volym så är det med största sannolikhet kört.
Håll till på vettiga ställen, köp en karta som innehåller detaljerade vägar i ditt område ist, finns kartor som markerar tom stigar i skogen.
Med sunt förnuft, en termos kaffe, ett par mackor och din fina karta i ryggan så får du en kanonkul dag och slipper bekymmra dig om finkan eller stödinbetalningar till ngns träfrack.
//Tobbe

K-Micke skrev:
Om du körde i MITT joggingspår så skulle jag göra allt för att stoppa dig ........ :mad:

Ja... och jag med...!!! :kocko

Hur fan har du tänkt o köra?? Kryssa mellan joggande människor eller köra över dom...!!! :rolleyes: :3freak

Jämförelsen med 200 på allmän väg är ju :dummer väg SKA man köra på... joggingspår SKA man JOGGA på.!!

tobbeviking skrev:
Möter du en joggare som är döv eller med walkman på högsta volym så är det med största sannolikhet kört.
//Tobbe

Så sant Tobbe, jag lägger ner den idén, var mest något vi funderade på när vi festade igår
:gnissla , det är nästan samma idiotiska sak som som att maxa ur bågen på vanliga vägar.

Ska söka runt lite och se vad jag hittar.

Last edited:
Zebulonm skrev:
Det är väll inte sämre än att åka 200 på allmän väg

Var också min tanke, man utsätter andra för en jättefara i BÄGGE fallen, både i löpspåret OCH att tokköra i 250km/h på allmän väg.

Så de som försöker säga att det är helt okej att köra i 250 på allmän väg och är nog ute och cyklar eller så är det för tidigt på morgonen så dom inte har vaknat upp än.

Leta upp nåt annat än joggingspår är mitt tips.

Känner inte till dina trakter men fina grusvägar och gamla landsvägar tom nedlagda järnvägar hittar man med "gröna kartan" över sitt område (bokhandel). Finns tyvärr en del vägar där folk envisas med att sätta upp skyltar och bommar det behöver ju dock inte stoppa en hoj.

Hur som helst kan man leta upp ställe där det är gott om plats och inte några joggare eller folk som rastar hundar. :tummenupp

Hoppsan, verkade vara känsligt det här. Det verkar som dom flesta tycker att det är helt OK att köra som ett svin i trafiken men joggingspår är tabu. Intressant.

Kryssa mellan bilar går alltså bra men inte mellan joggare i betydligt lägre fart :va

Micke O skrev:
Hoppsan, verkade vara känsligt det här. Det verkar som dom flesta tycker att det är helt OK att köra som ett svin i trafiken men joggingspår är tabu. Intressant.

Kryssa mellan bilar går alltså bra men inte mellan joggare i betydligt lägre fart :va

Bra jämförelse! :tummenupp

Gör inte det! Vissa joggare är ju tokiga. När min syrra hade häst så var dom ibland tvungna till att gena över joggingspår när dom var ute och red i skogen. Det var väll någon tokig joggare som tyckte detta var jävligt jobbigt så han/hon spännde upp en stål vajer i lagom hals höjd för att få stopp på det. Kan säga att jag och mina polare var mycket i den skogen efteråt för att förhoppningsvis hitta den skylldige :mad: :kocko

bebbe skrev:
Gör inte det! Vissa joggare är ju tokiga. När min syrra hade häst så var dom ibland tvungna till att gena över joggingspår när dom var ute och red i skogen. Det var väll någon tokig joggare som tyckte detta var jävligt jobbigt så han/hon spännde upp en stål vajer i lagom hals höjd för att få stopp på det. Kan säga att jag och mina polare var mycket i den skogen efteråt för att förhoppningsvis hitta den skylldige :mad: :kocko

:kocko :kocko

Micke O skrev:

japp, vissa lagar är ok att bryta serru, o vilka de e bestämmer gamlingarna här på forumet!

:D

Micke O skrev:

det är stor skillnad att köra på en bil och att köra på en människa. Se bara på filmen om den spanska rånaren...

Råkade bränna över en golfbana för ett par år sen. :rolleyes:
En riktig rolig syn faktiskt :hihi

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien