Offroad hoj

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Hej
Jag har planer på att skaffa mig en hoj till.
En hoj mer åt offroad hållet.

Lite hojar som jag varit och kollat på är te.x XT600E, NX 650 Dominator och
DR650.

Årsmodeller mellan 94-98 är av störst intresse, ni som har haft/har någon av ovan modell kan väl skriva några rader om den(positiva och negativa åsikter) så jag får lite mer 'kött' på benen innan jag bestämmer mig.

Last edited:
Vad ska du göra med den? Ingen av de hojarna du nämde är ju några bushojar direkt. Men att dra iväg på grusturer funkar dom ju bra till ... men om man ska köra grustag och på skogsvägar skulle jag rekommendera en mer offroadig hoj som t.ex. xr650 :tummenupp Eller kanske gamla xr600,an. Funkar bra till det mesta men ingen touringmaskin.

Tanken är att det kommer att bli en del åka på mindre stigar i skogen då och då, till skolan ibland, men jag vill ju också kunna åka några få mil på motorvägen när jag te.x skall till Marieberg köpcentrum.

Några högre farter har jag inte tänkt att köra i men motorvägsfart på 110-120km/h vill jag kunna köra utan några större problem.

Last edited:
det är extremt tradigt med motorväg med en sån offroad, dominatorn är nog den som funkar bäst av dem.
Mindre stigar i skogen är heller ingen hit med dem, även om det så klart går om man kör långsamt.
Det är så väldigt svårt att kombinera de extrema saker du nämner i en sådan hoj.
Berätta mer vad du tänkt dig.

Motorväg funkar, men man sitter inte och garvar direkt. :) En tyngre hoj med kåpor (transalp, africatwin osv) är bättre att käka mil med men är svår att ha att göra med i skogen. Det gäller att hitta nån kompromiss som funkar! ttr eller xr är lite bättre i skogen, medans dr650 eller dominatorn är bättre på vägen.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien