Offroad eller Sporthoj?

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
Vad ska man ha egentligen...? finns många trådar om detta men, alltid kul o veta vad man får för en hoj för ungefär 25k som är offroad eller sport?
 
Sporthoj! LÄTT! :Bugar

Helt underbart att ligga och smiska småväg med, göt o åka med överallt! Så härlig känsla, alla :hej o ser att det är en hoj! Många som kommer fram o snackar vid macken osv, helt underbart!! :Bugar

Har snackat med lite folk som kör offroad, inte många som hejar, inte många som kommer fram o snackar hoj vid macken osv osv, det är ju det som är det lilla extra med hojåka, kan verka fjantigt att hälsa på alla hojar man ser, men det är det inte, det är riktigt gött, en härlig typ av gemenskap! Offroad är byggt för skogen, hur ofta kör man i skogen? Inte alls när man har en sporthoj :D , men ändå, hehe, på landsväg tycker jag sporthoj passar bra mkt bättre, helt underbara o köra, just för att dom är byggda för o köras fort på krokiga vägar...


Jag tycker offroad är ritkigt kul o köra, men inte riktigt den känslan som med en sporthoj... Jag hade gärna haft en offroad, OCKSÅ! Inte enbart! :banana

Det är ändå en smaksak, men mitt tips är helt klart sporthoj! :yoparty



EDIT: hur bra brudmagnet är en offroad? :tungan
 
Offroad såklart. Inget kul att ligga och illvarva med en 2-takts 125:a på t.ex. motorväg ändå. Dessutom så är det mkt roligare att busa med en offroad än en sporthoj.
 
Forkman skrev:
Offroad såklart. Inget kul att ligga och illvarva med en 2-takts 125:a på t.ex. motorväg ändå. Dessutom så är det mkt roligare att busa med en offroad än en sporthoj.

varför är din till salu då om man får fråga?
 
Forkman skrev:
Offroad såklart. Inget kul att ligga och illvarva med en 2-takts 125:a på t.ex. motorväg ändå. Dessutom så är det mkt roligare att busa med en offroad än en sporthoj.

Vem har sagt att man ska köra motorväg? :va
Småvägar är det som gäller, finns helt underbara vägar...

Jupp, så är det, en offroad är mer busvänlig, även om det går med en sporthoj...
 
paddesputnik skrev:
varför är din till salu då om man får fråga?

Man är väl inte 16-17 år för evrigt? :klappar

Nah men provkör en av varje tycker jag, det är nog högst induviduellt. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en offroadare, verkar jävligt kul :tummenupp
 
Hade innan en NSR -99 var verkligen SKITNÖJD. Jag är 193cm så att stanna var 6:e mil på ett ungefär och sträcka på sig var ju inga prob bara skönt att sträcka på sig då jag fick rätt ont i röven av den lite för hårda sadeln.

Köpte sen en Sachs ZZ -01
För er som inte ver en motard. Har sen en kväll för några veckor sedan Konstant smära i vänsterhanden pga något med hojen, högg bara till i handen när jag växlade. (Ska nog gå och kolla det på vårdcentralen snarast)
Men med en motard eller offroad eller vad som helst så ska du tänka på att du får ALL vind på dig, där finns inga kåpor etc som vinklar bort vinden på något sätt. Tyvärr.
Det är heller ingen hoj du kör långa sträckor med för det orkar man helt enkelt inte. Sen att det känns som en moppe och ingen hälsar mer känns bara trist men egentligen oviktigt i sammanhanget då det inte är för andra du väljer hoj
Men skulle jag ha valt om idag så skulle jag aldrig sålt min NSR som var den LÄTT bästa av de två här

Undrar du något annat så fråga på bara
 
Mr.Dna skrev:
Hade innan en NSR -99 var verkligen SKITNÖJD. Jag är 193cm så att stanna var 6:e mil på ett ungefär och sträcka på sig var ju inga prob bara skönt att sträcka på sig då jag fick rätt ont i röven av den lite för hårda sadeln.

Köpte sen en Sachs ZZ -01
För er som inte ver en motard. Har sen en kväll för några veckor sedan Konstant smära i vänsterhanden pga något med hojen, högg bara till i handen när jag växlade. (Ska nog gå och kolla det på vårdcentralen snarast)
Men med en motard eller offroad eller vad som helst så ska du tänka på att du får ALL vind på dig, där finns inga kåpor etc som vinklar bort vinden på något sätt. Tyvärr.
Det är heller ingen hoj du kör långa sträckor med för det orkar man helt enkelt inte. Sen att det känns som en moppe och ingen hälsar mer känns bara trist men egentligen oviktigt i sammanhanget då det inte är för andra du väljer hoj
Men skulle jag ha valt om idag så skulle jag aldrig sålt min NSR som var den LÄTT bästa av de två här

Undrar du något annat så fråga på bara

gillar du inte sachen då?
 
Padde: Med tanke på att det blåser rätt mkt här nere skulle jag satsa på en sporthoj. Finns inte direkt så mkt bra vägar för offroad heller, eller?
 
cRoC skrev:
Padde: Med tanke på att det blåser rätt mkt här nere skulle jag satsa på en sporthoj. Finns inte direkt så mkt bra vägar för offroad heller, eller?

iofs. vad finns det för snabba och hållbara cyklar för en 20-25 papp då?
 
paddesputnik skrev:
iofs. vad finns det för snabba och hållbara cyklar för en 20-25 papp då?

Jag får ju tyvärr inte säga NSR här, för då blir alla som galna, så jag säger att du ska lyssna på Mr. Dna :D

NSR är en underbar hoj, bekväm o åka på med, har inte provsatt nån RS men det sägs att NSRen har bättre, lite mer upprätt, körställning än RSen, bra om man ska åka långt... Jag lider inte av att min NSR är obekväm, tvärtom, tycker den är riktigt bekväm o åka på :)

RSen är med en fin hoj, men det va inte slumpen som gjorde att jag valde min... Förmodligen ingen slump att folk med RS valde den heller... :gnissla
 
Mr.Dna skrev:
Sen att det känns som en moppe och ingen hälsar mer känns bara trist men egentligen oviktigt i sammanhanget då det inte är för andra du väljer hoj

Rätt, det ska man egentligen inte tänka på, men man ska inte glömma den punkten, så att säga... :va
 
paddesputnik skrev:
iofs. vad finns det för snabba och hållbara cyklar för en 20-25 papp då?

Du kan hitta både NSR, RS och Mitos för under 25000:-. Bara att leta. Dessutom om du är villig att göra lite jobb på den själv också om tex. den har vatt omkull eller liknande så kan du ju hitta ännu billigare. När jag skulle köpa 125:a hittade jag en omkull körd Mito med repor på kåporna för 20000:-. En omlackering på den och den skulle se riktigt fin ut.
 
Padde skrev:
Du kan hitta både NSR, RS och Mitos för under 25000:-. Bara att leta. Dessutom om du är villig att göra lite jobb på den själv också om tex. den har vatt omkull eller liknande så kan du ju hitta ännu billigare. När jag skulle köpa 125:a hittade jag en omkull körd Mito med repor på kåporna för 20000:-. En omlackering på den och den skulle se riktigt fin ut.

varför sålde du din rs?
 
4-stroke my friend! det e fint det! :tummenupp

(by the way NSR Martin, behöver du din hoj för att skaffa brudar? stackare... :hihi )
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top