offroad eller cross

vad ska jag köpa

• Antal röstningar
    0

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
Har ett litet problem...kommer trologtvis inte att få tillbaka mitt körkort förräns om 6 månader men är ju klart väldigt sugen på att köra ändå så jag funderar på att börja köra bana. Hade tänkt mig att ha en offroadare sen när jag väl får tillbaka lappen. Tanken är att köpa en 600 av något slag och den kan ju vara lite väl tung på bana. Alternativet är ju att köpa en cross typ 250 så länge å köra med på bana å sen byta till en lv reggad när jag får tillbaka lappen. Grejen är att har jag en reggad hoj så kan kompisen skjutsa mig till banan på den och jag behöver således ej ha någon bil. Men en cross är ju helt klart mer lämpad för bana men då måste jag behålla bilen som jag tänkt å sälja så får frugan köra dit mig med hojem på släp.
Vad skulle ni ha gjort?

Farbrordane skrev:
vilka offroadhojar är reggade för passagerare...någon som vet

Har jag inte fel för mig är Crf motarden reggad för två (man får iaf med skjuts fotpinnar till den) vilken i sin tur är byggd på en ren cross model.
Den är altså både lv reggad o reggad för två (ja kan ha fel men har för mig att de ligger till så) + att den är en cross och att den går att leka på vägen med .
summa: cross, supermotard, enduro, lvreg i ett :tummenupp

ktms exe modeller 450 , 525 lika så men dessa är inte reggade för två
inte att förglömma Husa heller då :tungan

Men jag hade nog kikat lite närmare på 525:an om jag varit som du, kanon allround cykel :tummenupp

Mvh
Mangan

Last edited:
har bara bilden från annonsen än så länge. körde ju så klart omkull idag å bröt av bromshandtaget, så är det någon som har ett bromshandtag liggandes till en husqvarna wr250 -94 som dom vill sälja så pm:a

Bifogat

• 1554922813.jpg
    1554922813.jpg
    66 KB · Visningar: 66
Farbrordane skrev:
har bara bilden från annonsen än så länge. körde ju så klart omkull idag å bröt av bromshandtaget, så är det någon som har ett bromshandtag liggandes till en husqvarna wr250 -94 som dom vill sälja så pm:a
det hör till att köra cross/enduro :tummenupp
en kompis kör omkull varje gång han är ute och kör på endurobanan, lindade kylaren runt ramen förra gången så den såg ut som en 8a (kylaren :D ) men den läckte inte :gnissla :banana

min morbror sa en gång: "ramlar man inte så åker man för fegt" det handlade iofs om utförsåkning men principen är densamma. Han är en vis man. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back