Officiella Majstråden

Biturbo skrev:
2209590 corn-tortillas

Ja! Mycket godare än vetetortillas. Dessutom är det ju mer "rätt".

Markus skrev:
2209620 Vilka burkmajs är bäst egentligen, jag köper Green Giant - det är det bästa jag hittat än så länge. På en del lunchhak är majsen så äcklig att man lämnar den, trots att man tog extra för man kom ihåg hur Green Giant smakade. :mad:

Green Giant is the shit. Men de utnyttjar säkert asiater eller latinamerikaner eller nåt på nåt sätt, det är ju ett amerikanskt företag... :näsblod

Markus skrev:
2209620 Vilka burkmajs är bäst egentligen, jag köper Green Giant - det är det bästa jag hittat än så länge. På en del lunchhak är majsen så äcklig att man lämnar den, trots att man tog extra för man kom ihåg hur Green Giant smakade. :mad:

Det är bara Green Giant som gäller här, trots att jag fick en stor larv i en sån burk en gång. Skickade in larven till Arvid Nordquist som är generalagent och fick en rejäl stor kartong med allehanda delikatesser tillbaka efter en vecka!

Flamma77 skrev:
2210516
Dessutom är majs en mycket omdisskuterad ingrediens i hundfoder... Är det billigt utfyllnadsskräp eller kan hunden tillgodogöra sig näring från det och mår den i så fall bra av det.
Vissa hundar tål det(magproblem), andra inte.:fakta

Betyder detta i teorin att Skrutten är en hynda ?

Långa farbron skrev:
2212059 Betyder detta i teorin att Skrutten är en hynda ?

Ska du sova hos geten inatt??

Flamma77 skrev:
Dessutom är majs en mycket omdisskuterad ingrediens i hundfoder... Är det billigt utfyllnadsskräp eller kan hunden tillgodogöra sig näring från det och mår den i så fall bra av det.
Vissa hundar tål det(magproblem), andra inte.

Det känns skönt att höra att jag inte är den enda i världen som inte kan äta majs.

Jag har beställt smidda majskolvar till hojen, så nu kommer den gå som ett skott, kommer poppa järnet med den :banana

gör en majsaioli på jobbet, gjord på rostad majs och en massa vitlök. Mums!!
är beroende av majs.....

Tänk er en tallrik med spaggeti och köttfärsås, sedan kanske 1-2dl varm majs nerblandat :tuttar :tuttar

en burk majs (liten) o en burk tonfisk + makaroner = billigt, snabbt o nästan nyttigt!

Jag tycker majsen bryts ner dåligt i bajsen. Man blir direkt påmind om taco-middagenman år tidigare, när man tittar ner i toaholken efter "plumsandet" :brynad

värst vad du är känslig! Det kommer ju ifrån dig själv :hihi

HenRRik skrev:
2213746 värst vad du är känslig! Det kommer ju ifrån dig själv :hihi
Samma sak när man käkat en påse micropop, man tror nästan att man fått mask när man tömmer.

Men hallå! :7peta

Majs är ju äckligt. :arsele

Kan bara äta det om det är nerrört i sallad el dyl.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back