Officiella 19:00 Åka-tråden!

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
ja kommer titta in vid pumpen runt 18 snåret...om det finnes intresse...........
tror ja.... ;)
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Åker nog några varv runt plantagen ja me :)

Det här e ju sjukt. Var e alla motorcyklister? Nu har jag varit ute i drygt 1 timme och kört. Jag har varit vid Plantagen, pumpen och runt på stan och sedan en sväng ut mot Vaksala kyrka och runt där utan att träffa på en enda motorcykel. Jo förresten..... Såg en vit Duke som tankade vid Shell på Vaksalagatan när jag var på väg till Plantagen.

Jag som trodde att stan var full med åkasugna motorcyklister. Nej... Man får ta och hitta en annan hobby. Så surt att sitta och åka själv jämt. :(
 

Rucha

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Honda X11-02, CBR1000rr-06
Jag är ny här på forumet och hoppas att träffa lite trevligt mc-folk att åka hoj med, men jag håller med att det är dåligt med motorcyklister ute på vägarna i Uppsala.
 

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
jag har varit ute å kört lite...hann med en nära döden upplevelse åsså.......
Kom från nyby..åkte över bron ner emot gränby typ..då ser jag att det står en röd volvo 440 som funderar på att svänga ut framför mig , vänstersväng alltså....ja hinner tänka : jävlar om han svänger ut....tror du inte fanskapet gör det...som tur var så låg jag kanske bara i en 70 blås men det lutade ju lite åsså så ja fick bromsa så mycket ja vågade med frambromsen, ville ju inte bromsa ner mig i asfalten ;) resten med bakhjulet , kom in med bakhjulssladd emot bilen men rätade upp precis innan å nöp till med frambromsen , fick stopp 20 cm ifrån bilens förarsida...gubben i bilen satt med sin tant å såg livrädda ut...å tror du inte han hade blivit rädd så han stannade mitt i vägen ;) han kunde inte kört vidare...så ja vinkade till han ;) å körde vidare...såg att han stod kvar där mitt i vägen ett tag...innan han körde vidare...svårt att förstå högerregel om man e en gammal gubbe med keps ;) men som vanligt så trodde han väl att jag var en moppe...
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
jag har varit ute å kört lite...hann med en nära döden upplevelse åsså.......
Kom från nyby..åkte över bron ner emot gränby typ..då ser jag att det står en röd volvo 440 som funderar på att svänga ut framför mig , vänstersväng alltså....ja hinner tänka : jävlar om han svänger ut....tror du inte fanskapet gör det...som tur var så låg jag kanske bara i en 70 blås men det lutade ju lite åsså så ja fick bromsa så mycket ja vågade med frambromsen, ville ju inte bromsa ner mig i asfalten ;) resten med bakhjulet , kom in med bakhjulssladd emot bilen men rätade upp precis innan å nöp till med frambromsen , fick stopp 20 cm ifrån bilens förarsida...gubben i bilen satt med sin tant å såg livrädda ut...å tror du inte han hade blivit rädd så han stannade mitt i vägen ;) han kunde inte kört vidare...så ja vinkade till han ;) å körde vidare...såg att han stod kvar där mitt i vägen ett tag...innan han körde vidare...svårt att förstå högerregel om man e en gammal gubbe med keps ;) men som vanligt så trodde han väl att jag var en moppe...


Wow!!! Kunde ha slutat riktigt illa. Tur att du kom undan helskinnad i alla fall. Ibland undrar man om vissa verkligen ska ha körkort. Visst kan det vara svårt att se en mc, men ändå.
 

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Det här e ju sjukt. Var e alla motorcyklister? Nu har jag varit ute i drygt 1 timme och kört. Jag har varit vid Plantagen, pumpen och runt på stan och sedan en sväng ut mot Vaksala kyrka och runt där utan att träffa på en enda motorcykel. Jo förresten..... Såg en vit Duke som tankade vid Shell på Vaksalagatan när jag var på väg till Plantagen.

Jag som trodde att stan var full med åkasugna motorcyklister. Nej... Man får ta och hitta en annan hobby. Så surt att sitta och åka själv jämt. :(

Jag åkte ut där vid 19tiden ner till pumpen DÖTT, vidare till plantagen DÖTT (bara bilar plus en vit duke) ner på stan o röjde igen runt runt runt tillbaks till plantagen fortfarande bara en duke. Sen fick jag nog och skulle ta o åka en sväng själv emot sävja stötte då på 2st dukes mange co följde efter dem tillbaka till pantagen sen blev vi några st men inget riktigt åkande blev det tyvärr...
 

Rucha

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Honda X11-02, CBR1000rr-06
jag har varit ute å kört lite...hann med en nära döden upplevelse åsså.......
Kom från nyby..åkte över bron ner emot gränby typ..då ser jag att det står en röd volvo 440 som funderar på att svänga ut framför mig , vänstersväng alltså....ja hinner tänka : jävlar om han svänger ut....tror du inte fanskapet gör det...som tur var så låg jag kanske bara i en 70 blås men det lutade ju lite åsså så ja fick bromsa så mycket ja vågade med frambromsen, ville ju inte bromsa ner mig i asfalten ;) resten med bakhjulet , kom in med bakhjulssladd emot bilen men rätade upp precis innan å nöp till med frambromsen , fick stopp 20 cm ifrån bilens förarsida...gubben i bilen satt med sin tant å såg livrädda ut...å tror du inte han hade blivit rädd så han stannade mitt i vägen ;) han kunde inte kört vidare...så ja vinkade till han ;) å körde vidare...såg att han stod kvar där mitt i vägen ett tag...innan han körde vidare...svårt att förstå högerregel om man e en gammal gubbe med keps ;) men som vanligt så trodde han väl att jag var en moppe...
Det kunde ha gått illa. Tur att det gick bra trots allt. En del borde inte få vara ute i trafiken.
 

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
eller ja skrev lite fel där....var ju inte högerregel där menar ja...jag hade huvudled..han hade väjningsplikt...så det hade blivit hans fel....om ni fattar ;)
 

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
jag har varit ute å kört lite...hann med en nära döden upplevelse åsså.......
Kom från nyby..åkte över bron ner emot gränby typ..då ser jag att det står en röd volvo 440 som funderar på att svänga ut framför mig , vänstersväng alltså....ja hinner tänka : jävlar om han svänger ut....tror du inte fanskapet gör det...som tur var så låg jag kanske bara i en 70 blås men det lutade ju lite åsså så ja fick bromsa så mycket ja vågade med frambromsen, ville ju inte bromsa ner mig i asfalten ;) resten med bakhjulet , kom in med bakhjulssladd emot bilen men rätade upp precis innan å nöp till med frambromsen , fick stopp 20 cm ifrån bilens förarsida...gubben i bilen satt med sin tant å såg livrädda ut...å tror du inte han hade blivit rädd så han stannade mitt i vägen ;) han kunde inte kört vidare...så ja vinkade till han ;) å körde vidare...såg att han stod kvar där mitt i vägen ett tag...innan han körde vidare...svårt att förstå högerregel om man e en gammal gubbe med keps ;) men som vanligt så trodde han väl att jag var en moppe...


Blev det blött i brallan gubben då :pannkyss :arsele

eller ja skrev lite fel där....var ju inte högerregel där menar ja...jag hade huvudled..han hade väjningsplikt...så det hade blivit hans fel....om ni fattar ;)

nä jag fattar inte kan du förklara igen :crash :hihi
 
Last edited:

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
Blev det blött i brallan gubben då :pannkyss :arsele



nä jag fattar inte kan du förklara igen :crash :hihi

hahaha...ne nu !!! tycker attt akke-ponken börjar ta sig lite väl mycket ton här nu ;):D
nästan så att du får be om ursäkt med en 4 korvar å 2 bullar på golfbanan igen !!! minst.......:tungan
 

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Kanske ta en fika på rörken ikväll och en liten körning, om vädret tillåter? Jag är hemma runt 19 jag.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top