Officiell (preliminär) kalender för 2007

Äntligen! har du förstått att du bör tävla :tummenupp

Förra året var det vissa SM tävlingar, ibland var det helt enkelt ingen uppslutning som i norrlands rejset, tror vi var 6-7 anmälda så då vart inget.
Kan tyvärr inte säga med 100% säkerhet att ni kommer att köra på SM helgerna men det tror jag. Om det blir Lördags rejs eller Söndags rejs vet nog inte ens arrangörerna än, det beror nog på hur 250cc utvecklas..

Ingen som har mer koll?:va

talade med svemomario om det för några dagarsen och han sa att man får helt enkelt ringa eller höra av sig till dom som fixar tävlingarna och fråga om det blir kungarace eller inte..

i september är det ialf kunga tävling på söndagen i örebro :)

talade med svemomario om det för några dagarsen och han sa att man får helt enkelt ringa eller höra av sig till dom som fixar tävlingarna och fråga om det blir kungarace eller inte..

i september är det ialf kunga tävling på söndagen i örebro :)

hmm...det ska man ju inte behöva, ja tror det blir mer klarhet i det längre fram i vår! :tummenupp

hmm...det ska man ju inte behöva, ja tror det blir mer klarhet i det längre fram i vår! :tummenupp

Exakt, vill man veta nu får man nog ringa. Svemos kalender är inte bästa källan till info tyvärr.

Jämtlands MK har nu fått förfrågan om vi ska ha rookie (kungaklassen) under vår SM helg här i Östersund den 14-15 juli.

Svaret till det är att JA, det är målsättningen! Vi får hoppas att intresset i år är större för den så att vi slipper ställa in den igen.

Blom, du kommer att få svar även av mig via mail... Antar att det var du som skickat. :)

/Jocke

Ibland får man svaren även på SH :)
Bra Jocke :tummenupp

Jämtlands MK har nu fått förfrågan om vi ska ha rookie (kungaklassen) under vår SM helg här i Östersund den 14-15 juli.

Svaret till det är att JA, det är målsättningen! Vi får hoppas att intresset i år är större för den så att vi slipper ställa in den igen.

Blom, du kommer att få svar även av mig via mail... Antar att det var du som skickat. :)

/Jocke

:tummenupp tackar och bockar för en kanon snabbt svar.. har även mailat alla andra arrangörerna men dock utan svar än.

Hinner inte söka igenom hela www för att hitta.
Hur är upplägget för SM? Elitklasser en dag (lördag el. sön?) & andra klasser en dag, eller alla på 2 dagar? (träning lörd & race sön).

Måste boka in semester :)

Kommer det vara samma upplägg på alla rejs, eller är det upp till arrangören?

Lyfter denna tråd igen. Min aprilia höll :rolleyes:

Allvarligt talat, hur kommer upplägget för tävlingarna bli egentligen? Måste veta ganska snart eftersom jag har en buss att bygga om och människor att boka sovplats hos :tummenupp

Gbg SM som det ser ut idag:

Frivillig träning A & rookie rejs Lördag 2/6
A-Finaler Söndag 3/6

Bara 5 till att reda ut.

Vad kostar det? Startavgift, engångslicens...?

500:- i startavgift. Vet inte om det är något som är fastslaget för alla SM-rejs?
Engångslicens, Enklare tävling 250:-, Nationell tävling 400:-. SM-helgerna lär väl klassas som det senare.
Vissa arrangörer kan nog tänkas ta ut en liten avgift för lån av transponder oxå för er som inte har det. Räkna med runt en hundring för det.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!