Officiell "Gotland Grand National"-tråd!

Fighterized

Dumfödd
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
zx7r
Jag tänkte att vi kunde sammlas och snacka GGN i den här tråden, det är alltid kul att utbyta erfarenheter med varandra :)

Jag har aldrig kört GGN, men hade tänkt komma till skott nästa höst. Efter att ha haft ett uppehåll på "cross/enduo-fronten" på några år så är suget outhärdligt!
Dels för att det är så jäddra kul att köra :banana
Och dels för att det är ett bra anledning till att hålla igång fysträningen, man måste ju ha ett mål med sin träning!

Vad säger ni, ni som kört..det måste vara en upplevelse?!
Hur är banan egentligen, snabb, snårig?
Tänkte mest på hur pass lämplig en 2T 250cc crosshoj är där, effekten kanske bara är ivägen?

Ös på nu bara, för det är väl inte så att alla här på SH bara sitter och myser på sina komfort-raketer?! :D

GixxerJensa skrev:
Det räcker väl med en tråd, om jag inte minns fel heter väl den sidan sporthoj.com

om jag inte minns fel så är det här supermotard/offroad avdelningen.

GixxerJensa skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=60875&highlight=ggn
Det räcker väl med en tråd, om jag inte minns fel heter väl den sidan sporthoj.com

Se där, varför har jag missat den tråden...

För det andra så är det otroligt enerverande med alla små viktigpettrar, som så spydigt som möjligt, ska påpeka att den här sidan minsann heter SPORThoj.com så fort folk nämner nått annat...sluta upp med det. :fatta!

Puss å Kram :fyllisar

Fighterized skrev:
Se där, varför har jag missat den tråden...

För det andra så är det otroligt enerverande med alla små viktigpettrar, som så spydigt som möjligt, ska påpeka att den här sidan minsann heter SPORThoj.com så fort folk nämner nått annat...sluta upp med det. :fatta!

Puss å Kram :fyllisar
Förlåt om jag var lite enerverande, men det har vart väldigt mycket enduro och crosssnack här på sista tiden.. vilket jag inte har så mycket emot, men andra kanske blir mer irriterade vilket leder till att allt sånt snack blir totalförbjudet istället. :pannkyss

Är inte enduro en sport? Är inte Anders Eriksson en sann idrottsman? Följdaktligen är en endurohoj en sporthoj dock ej tillämpbar på landsväg.

Det är brett massvis av stalp och mycket halt trångt i starten blött och långt bortsätt från det är det en fin tävling. Och jämfört med kåsan så är det som att åka motorväg

Ja på de flesta bilderna man har sett ifrån GGN så ser det väldigt brett ut, knöligt och framförallt lerigt. Men det verkar skitkul!
En vanlig 250 2T borde funka bra, efterssom det inte är så snårigt.

Fast du har nog rätt i att Novemberkåsan är några snäpp värre.
Det är nästa utmaning. Men jag får nog se till att träna lite mer innan dess.

Har du kört kåsan själv?
Har du isåfall hållit koll på hur många träningstimmar du har innan tävlingen?

GixxerJensa skrev:
Förlåt om jag var lite enerverande, men det har vart väldigt mycket enduro och crosssnack här på sista tiden.. vilket jag inte har så mycket emot, men andra kanske blir mer irriterade vilket leder till att allt sånt snack blir totalförbjudet istället. :pannkyss

Det är lugnt :tungan
Det var inte enbart riktat till dig personligen. Finns fler som borde ta åt sig.
Jag förstår mig bara inte på resonemanget om att det snackas för mycket om andra hojtyper här.
Vafasen..väldigt väldigt många har ett motorcykel-intresse som sträcker sig över fler områden än enbart sporthojar.
Varför ska man då inte få diskutera det sen?
Sålänge man håller sig till rätt forum så ska ingen komma och störa sig på det.

Ska åka kåsan nu har tidigare åkt Prästomta kåsan och massa låssas kåsor. Anledningen till att jag ej åkte 02&03 var att jag visste att dom skulle bli okörbara har varit och åkt andra tävlingar på samma områden och det var grisit redan på hösten. Nu ska jag åka i Falun och hur mycket träning som behövs är svårt och säga. tränar normalt sätt 4-5 dagar i veckan löpning enduro spinnin mountainbike och sånt. Men nu har jag ökat lite och ligger på 5-6 dagar i vecka 1,5-2 månader innan start och det gäller att träna mycket nattåkning. Så kåsan är en mycket speciell tävling i alla avseenden och dom som ställer upp är ju :kocko men som Mats Nilsson det är ju bara åka ut och ha roligt (sa det innan natt etappen 03 i en tv interviu)
Men till Gotland så träna 2-3 ggr per vecka innan och åk minst hoj en ggr av dom så går det :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back