Officiell: 2007 R1 Bilder

Första hojen med radialmonterade 6-kolvsok(?). Nu kanske yamaha får slut på alla testförares kritik om att r1:an har dåliga bromsar. Något den fått höra sen den kom -98.
 
Jag tycker att det är synd att R1 med flera japps hojar har så "sönder skurna" kåpor.
Personligen tycker jag att det är snyggare med heltäckande kåpor som på exempelvis GP hojarna, Mv Augusta med flera.
 
Swedie skrev:
2526338 Om det där stämmer så kommer R1an inte lida av mos ut ur kurvorna längre som den gjort ett tag. Kommer vara i par med GSXR1000.
Hur många hästar hade R1 04-06 original i motorn?
 
Ozzian skrev:
2526225 Någon som kan översätta detta till begriplig tekniksvenska?
"Light and strong nutless connecting rods with fractured big ends"
Betyder att de "knäckt" storänden (nedre i vevpartiet) av vevstaken, man får då en naturligt yta som "fäster" bättre. BMW gör det på bilarna också sedan länge.

And in engine production technology BMW introduced cracked connecting rods for the first time in 1993, the two sections of the connecting rod bearing not being cut open, but rather broken at a predetermined point in the machining process and thus ensuring a much more precise re-fit of the two fully machined sections in subsequent assembly.
 
Skabbig, ser ut som att designmänniskorna haft en vinkelhake som inspiration.

Hoppas den får prestanda som väger upp utseendet, och grymt snygga kraschkåpor. :)
 
Ska man vara ärlig så är väl inte Yamaha först med variabel längd på insugstrattarna?
MV Agusta har väl det på F4 Veltron och kanske någon ytterligare hoj.
Sen kan man ju diskutera om det räknas som en serietillverkad hoj eller ej...
 
heliac skrev:
2526410 Intressant med variabel längd på insugstrattarna.
Det var det mest intressanta tycker jag. Borde kunna ge ett riktigt fint register om det funkar som det ska!

Den röd/svarta var läcker men jag håller med om att det skulle vara ljuddämpare a la R6. Fronten var inte så fin tyvärr men man vänjer sig.
 
Mick skrev:
Jepp...den hade 172hk då! Och 2cm kortare sving..:rolleyes:
Då var ju inte skillnaden så stor mot R1000 178 Hk -05.
Med andra ord inget fel på R1 -04, eller hur Swedie :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top