Office 2007 -> Office 2003

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
När jag köpte ny dator så ingick en testperiod av Office 2007 så eftersom jag inte orkade installera mitt gamla 2003 så körde jag på den. Nu har testperioden löpt ut så då tänkte jag degradera till 2003 istället för att köpa en dyr licens för 2007 men det vill sig inte riktigt. Hade tänkt importera gamla mail och adresser från Outlook 2007 till Outlook 2003 när jag var klar med installationen av 2007 men det går inte att installera 2003 utan att ta bort 2007:an först verkar det som. Nån som råkat ut för liknande problem och har en lösning på det?

Förstod att det där svaret skulle komma.. :)
Funkar det mot en exchange-server?

Edit: Det finns väl förresten ingen motsvarighet till Outlook i Openoffice? :va

Kör du med vista eller XP? Jag kör med vista och använder windows live mail.

Det funkar riktigt bra, man koppla alla mail till ett och samma vilket är väldigt smidigt ..

Kör du med vista eller XP? Jag kör med vista och använder windows live mail.

Det funkar riktigt bra, man koppla alla mail till ett och samma vilket är väldigt smidigt ..

Vista. Fast det är inte själva mailandet som gör att jag vill ha Outlook, det är de andra funktionerna som kalender och projektbiten jag är ute efter.

Well. Annars finns det ju gott om "gratisversioner" av Office 2007 som fungerar alldeles lysande........ Varför krångla till det?

Well. Annars finns det ju gott om "gratisversioner" av Office 2007 som fungerar alldeles lysande........ Varför krångla till det?

Nu börjar det likna nåt... :D Fast jag har inte hittat nån som funkar. Iaf inte i bukten... :gnissla
Sitter du inne med en lösning så får du gärna slänga iväg ett PM ;)

Nu börjar det likna nåt... :D Fast jag har inte hittat nån som funkar. Iaf inte i bukten... :gnissla

Säker på att du följer instruktionerna från releasegruppen, har dragit hem mitt 2007 därifrån och vill minnas att där var något lurt för att få det att fungera. Typ att den klagade på att fel skiva var i sålänge man inte först mountade imagen och sen överförde alla filerna till hårddisken och startade installationen därifrån.

Hmm. Jag har provat minst tre versioner och alla har fungerat.......

Har en fungerande version i andra datorn (som inte är här). Ska kolla vad den heter på måndag.

Kommer ihåg att det var lite knixigt installera piratversionen eftersom det var lite trixigt att bli av med den där trial-versionen helt och hållet. Till sist surnade jag till och bara tog bort hela biblioteket. Därpå installerade jag piratversionen ovanpå det som eventuellt fanns kvar. Funkade utmärkt.

Gör om gör rätt:tungan
Sök på:
Microsoft.Office.2007.Enterprise.SWEDiSH-ABSOKT
Eller
Microsoft.Office.2007.Enterprise.SP1.Integrated.SWEDiSH-ETH0

Säker på att du följer instruktionerna från releasegruppen, har dragit hem mitt 2007 därifrån och vill minnas att där var något lurt för att få det att fungera. Typ att den klagade på att fel skiva var i sålänge man inte först mountade imagen och sen överförde alla filerna till hårddisken och startade installationen därifrån.

Har inte försökt mig på nån ny installation, bara försökt aktivera den befintliga med validationfiles och SN. Kanske är tvungen att installera om hela skiten?

...Till sist surnade jag till och bara tog bort hela biblioteket. Därpå installerade jag piratversionen ovanpå det som eventuellt fanns kvar. Funkade utmärkt.

Det verkar inte bättre än att jag får göra en ominstallation alltså...

Gör om gör rätt:tungan
Sök på:
Microsoft.Office.2007.Enterprise.SWEDiSH-ABSOKT
Eller
Microsoft.Office.2007.Enterprise.SP1.Integrated.SWEDiSH-ETH0

Jag gör rätt, det är dom där crackarna som inte gör det tillräckligt bra ;)

Tack för tipsen!

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa