Off Topic

Tjena, visste inte riktigt vart jag skulle lägga detta men va fasen, just när när tentaveckan hitta jag denna gruppen :hihi Man har just sett lite hojjar på området runt chalmers o nu vet man vart ni håller till på vintern :tummenupp Brukar det hållas/göras lite gemensamma körningar när vädret tillåter för det är inte allt för många av polarna som tar sig råd att köra hoj med det feta studiebidraget :va

Ha det gött dicks and chicks :D
 
Tjena, visste inte riktigt vart jag skulle lägga detta men va fasen, just när när tentaveckan hitta jag denna gruppen :hihi Man har just sett lite hojjar på området runt chalmers o nu vet man vart ni håller till på vintern :tummenupp Brukar det hållas/göras lite gemensamma körningar när vädret tillåter för det är inte allt för många av polarna som tar sig råd att köra hoj med det feta studiebidraget :va

Ha det gött dicks and chicks :D

Det kommer garanterat bli gemensamma körningar och lite andra goa event. Har du några ideer så är det bara att verkställa (eller framföra). Gött att du hittat hit iaf, en god bit på väg! :yoparty

Håll koll här och senare på hemsidan (när den är fullt fungerande). Ses!
 
Ingen som har en billig plats där min Xr kan vila sig? :va
 
Vill bara berätta att Formula Student har en Fazer 600 motor i sin bil i år.
Dom har 20 mm restriktor på insuget och plockar ut ca 88 hk.

Kalle, hur många hästapållar har du? :)
 
*host* Varför finns det inga bilder från dig i projekttråden Jonas? :arsele
 
Vill bara berätta att Formula Student har en Fazer 600 motor i sin bil i år.
Dom har 20 mm restriktor på insuget och plockar ut ca 88 hk.

Kalle, hur många hästapållar har du? :)


Va kassa dom är, har ju 95 hp orginal. :va

Kanske är nån regel som gör att dom måste strypa vilden.

Betyder det att om jag borra upp insuget med lika många procent som dom minskat det, så kommer jag över de magiska 100???
 
Last edited:
Vill bara berätta att Formula Student har en Fazer 600 motor i sin bil i år.
Dom har 20 mm restriktor på insuget och plockar ut ca 88 hk.

Kalle, hur många hästapållar har du? :)

Dom har ju kört samma motor i många år, det finns inget utrymme för egna ideer där.

Sen är formula student reglerna kass, det bästa hade varit endast kubikgräns, typ 400cc, löjligt med restriktor...
 
*host* Varför finns det inga bilder från dig i projekttråden Jonas? :arsele

vet inte vad du pratar om... :)

Va kassa dom är, har ju 95 hp orginal. :va

Kanske är nån regel som gör att dom måste strypa vilden.

Betyder det att om jag borra upp insuget med lika många procent som dom minskat det, så kommer jag över de magiska 100???


men man undrar vad de hade nått om de kört utan restriktor... de varvar typ 12-13k rpm ganska najs :)
 
Last edited:
Det verkar som att vi ska iväg och hämta motorn till vårt kandidatarbete på Tisdag. En ny 75 hk Honda utombordsmotor som ska moddas och e85-konverteras. Nira insprut och lite komphöjning. Najs! :)
 
JA!!!!!!!!!!! jag har fått lägre försäkringspremie!! o solen skiner:P (nu e de nästan så att jag inte känner mig rånad längre:P)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top