Off Topic...

Hoztic skrev:
Jag blir lika impad varenda gång jag ser den! :Bugar Jag skulle gärna vilja veta hur man gör en stoppie med en bil? :va

Motor fram, kort axelavstånd med vikten långt fram och sen lite fart och bra grepp i sulorna. Min oranga bil i min profil kunde man göra stoppies med om man hade en "stor" polare i stolen bredvid. Där satt man oanpå framhjulen och motorn precis där bakom :yoparty

Dee_cati skrev:
Motor fram, kort axelavstånd med vikten långt fram och sen lite fart och bra grepp i sulorna. Min oranga bil i min profil kunde man göra stoppies med om man hade en "stor" polare i stolen bredvid. Där satt man oanpå framhjulen och motorn precis där bakom :yoparty

För all del, men det känns som att man måste hjälpa till med kroppen på något vis?
Din bil ser ju totalt livsfarlig ut? Den måste väl ha tippat åt alla håll? :va

Hoztic skrev:
För all del, men det känns som att man måste hjälpa till med kroppen på något vis?
Din bil ser ju totalt livsfarlig ut? Den måste väl ha tippat åt alla håll? :va

Har du vikten på rätt ställe så behövs det bara bra bromsar. På bilen i filmen så finner du nog ett par bromsar av värre dimension.
Min bil var inte direkt farlig, på sin höjd lättade innerhjulen när man kom för fort i rondellerna men ingen benägenhet till att välta iaf.

Dee_cati skrev:
Har du vikten på rätt ställe så behövs det bara bra bromsar. På bilen i filmen så finner du nog ett par bromsar av värre dimension.
Min bil var inte direkt farlig, på sin höjd lättade innerhjulen när man kom för fort i rondellerna men ingen benägenhet till att välta iaf.

Jag skulle gärna ha sett dig komma runt i en rondell med två hjul i luften! :hihi

drovy skrev:
mph.. uhh.. hur mycket blir det i kmh, orkar inte calca.. höftning 350+ mätarfart?
210 mph är 337 km/h och när han har gått utanför mätaren så fortsätter den ju gå! Så han är säkert uppe i över 360 i mätarfart... :4skrika

Mayer skrev:
210 mph är 337 km/h och när han har gått utanför mätaren så fortsätter den ju gå! Så han är säkert uppe i över 360 i mätarfart... :4skrika

inte så uselt höftat i alla fall då :)
låter ju direkt galet iaf!

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back