Oförstörbara däck

fucking amazing:näsblod
fast jag vet inte om jag hade vågat o köra i högre hastigheter efter den behandlingen iaf....

Men om gelen täpper igen hålen, trycks den inte igenom hålet då av centrifugalkraften när man kör?

Verkar onekligen ballt.
Förstog jag det rätt om det är luft i däcken, eller är dom fylld med såndär gocka?

Verkar onekligen ballt.
Förstog jag det rätt om det är luft i däcken, eller är dom fylld med såndär gocka?
Jag fattade som att det var luft i oxå.

Helt klart grymt. Minns att TV-shop (eller vilka det nu var) sålde nån gummivätska man sprutade in i slangen på sin cykel(Läs: tramcykel) eller husvagn som skulle förhindra punka. Alltså inga höga hastigheter där inte. Cool idé hur som helst.

haha däcksparkarn 3:27 :D

Smart uppfinning iaf, den fungerar inte alls som "runflats" om jag förstår det hela rätt.

Om gelen är så "flyktig" att den täpper till hålen... så undrar man ju vad som händer i hastigheter över 250+.

"Never have another flat tire"... hehe. Va gött att dem inte blir platta på mitten av touringkörning heller då. :D

Last edited:
Tror inte att dom e så billiga faktis..men men det e bara att surfa och kolla på nätet :)

Man undrar ju vad ett däck med det där skitet väger...

Lär ju bli jobbigare att bryta ner i kurvorna, menar jag.

Hur ofta får man punktering då?

Man sliter väl ut 10 däck innan man byter ett med hål i.

Om man inte kör guldvinge då kanske.

Det finns någon gegga till traktorer/entrepenadmaskiner/skogsmaskiner att köpa och sedan hälla i däcken, som täpper till eventuella hål, sälja på 25 liters dunkar:tummenupp

Länk

Edit, efter att ha läst på hamsidan i en halv sekund, läste jag detta; "ämnat enbart för långsamgående fordon."

Men om man tjör måppe så :yoparty

Last edited:
Man kan skruva i och ur skruvar utan att få punka.

Måste vara de ultimata allaround däcket. Bara skruva i lite dubb när man ska ut i halkan :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8