schnyggve
elitlökare
hejsvejs!
Jag har ganska länge kört på bana med bil och tänkte börja att även rasta hoj på bana. Har idag en skysst MT01 som jag är ruskigt nöjd med, men att brottas med den på banan känns mycket oattraktivt. Att köpa en sporthoj är inte riktigt heller ett alternativ med tanke på försäkringarna ...
Så jag tänke skaffa en skysst men ful vurpad sporthoj alt en renodlad RR-cyckel. Ha hojjen oförsäkrad och jag har redan en personlig olycksfallsförsäkring (måste vid offpist åkning i alperna och racing med bil). Jag har inga ambitioner i dagläget på att börja tävla, så det är div SMC kurser/bandagar jag hade tänkt. Men jag är rätt usel i dagsläget på att köra båge, så i början (kanske för alltid ) kommer jag att vara tvungen att köra i nybörjargrupperna.
Hur brukar det vara med att blanda oförsäkrat och försäkrat i samma grupper??? På bil gör man det inte!
Jag har ganska länge kört på bana med bil och tänkte börja att även rasta hoj på bana. Har idag en skysst MT01 som jag är ruskigt nöjd med, men att brottas med den på banan känns mycket oattraktivt. Att köpa en sporthoj är inte riktigt heller ett alternativ med tanke på försäkringarna ...
Så jag tänke skaffa en skysst men ful vurpad sporthoj alt en renodlad RR-cyckel. Ha hojjen oförsäkrad och jag har redan en personlig olycksfallsförsäkring (måste vid offpist åkning i alperna och racing med bil). Jag har inga ambitioner i dagläget på att börja tävla, så det är div SMC kurser/bandagar jag hade tänkt. Men jag är rätt usel i dagsläget på att köra båge, så i början (kanske för alltid ) kommer jag att vara tvungen att köra i nybörjargrupperna.
Hur brukar det vara med att blanda oförsäkrat och försäkrat i samma grupper??? På bil gör man det inte!